Eltels valberedning inför årsstämma 2015

Baserat på de kända ägarförhållandena i Eltel per den 13 februari 2015 har en valberedning utsetts inför årsstämman 2015.

Valberedningen består av:

• Mattias Eklund, utsedd av 3i (20,0 % av rösterna)
  • Joakim Rubin, utsedd av Zeres Capital (10,5 % av rösterna)
  • Per Colleen, utsedd av Fjärde AP-fonden (8,5 % av rösterna)
  • Thomas Hofmeister, utsedd av BNP Paribas (7,6 % av rösterna)

Valberedningen representerar tillsammans cirka 46,6 procent av röstetalet i bolaget.

Aktieägare i Eltel är välkomna att lämna förslag till valberedningen genom e-post till Paivi.Hautamaki@eltelnetworks.com eller under adress:
Eltel AB (publ)
Attention: Group Legal
SE-112 92 Stockholm, Sweden

För att valberedningen ska kunna behandla inkomna förslag med tillräcklig omsorg, bör förslag inlämnas senast den 19 mars 2015. Valberedningens förslag kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman 2015 samt på bolagets webbplats. Eltels årsstämma 2015 kommer att genomföras den 19 maj 2015 kl 15.00 på bolagets kontor på Adolfsbergsvägen 13 i Bromma i Stockholm, Sverige.

För mer information kontakta:
Päivi Hautamäki, General Counsel på Eltel AB
paivi.hautamaki@eltelnetworks.com

Eltel är en ledande europeisk leverantör av tekniska tjänster för kritiska infrastrukturnätverk – Infranets – inom segmenten Power, Communication och Transport & Defence, med verksamhet i Norden, Baltikum, Polen, Tyskland, Storbritannien och Afrika. Eltel erbjuder ett brett och integrerat tjänsteutbud som spänner från underhåll och uppgraderingstjänster till större projektleveranser. Eltel har en diversifierad kontraktsportfölj och en lojal och växande kundbas av stora nätägare. Antalet anställda uppgår till cirka 8 500 och under 2013 hade Eltel en omsättning på 1,15 miljarder euro.

Taggar: