Förändring i Eltels koncernledning – Caroline Lindgren ny chefsjurist

Caroline Lindgren har utsetts till ny chefsjurist och inköpsdirektör på Eltel och kommer att ingå i koncernledningen. Caroline tillträder sin roll senast den 1 februari 2024.

Caroline har 20 års erfarenhet av börs- och bolagsrätt, kommersiella avtal, compliance och M&A-transaktioner. Närmast kommer hon från Sweco Sverige där hon idag är chefsjurist. Caroline har även varit advokat på Mannheimer Swartling Advokatbyrå.

– Caroline besitter den erfarenhet och de kvaliteter som behövs för den här rollen och jag är övertygad om att hennes ledarskap kommer bidra till att ta Eltel till nästa nivå. Bolagsrätt, kommersiella avtal och inköp är strategiska frågor och jag ser fram emot att tillsammans med Caroline och övriga koncernledningen arbeta mot ett mer lönsamt och hållbart Eltel, säger Håkan Dahlström, Eltels vd och koncernchef.

Jag ser fram emot att få bli en del av Eltel samt möjligheten att med min erfarenhet kunna bidra till den spännande tillväxtresa mot hållbar lönsamhet som påbörjats, säger Caroline Lindgren.

Caroline ersätter Henrik Sundell som, enligt vad som tidigare kommunicerats, lämnar Eltel för en befattning utanför bolaget.

Elin Otter, kommunikations- och ir-direktör
Tel: +46 72 595 4692, elin.otter@eltelnetworks.com

Eltel är en ledande leverantör av tjänster för kritisk infrastruktur som möjliggör såväl förnybar energi som högpresterande kommunikationsnätverk. Eltel designar, planerar, bygger och säkrar driften av nätverk för en mer hållbar och uppkopplad värld idag och för kommande generationer. Totalt har vi cirka 5 000 medarbetare och under 2022 nådde omsättningen 823,6 miljoner euro. Huvudkontoret ligger i Sverige och Eltels aktier är sedan år 2015 noterade på Nasdaq Stockholm. Läs mer på www.eltelnetworks.com.