Mattias Grauers ny vd på ELU

Report this content

ELU Konsult är en av Sveriges ledande konstruktörer inom bygg, anläggning, geoteknik och vattenbyggnad. Med en ny vd i spetsen, och ett tydligt fokus på medarbetarengagemang och kundnyttan, satsar man nu på att stärka organisationen och ELUs position på marknaden.

Mattias Grauers

Mattias Grauers tar över rollen som vd efter Lotta Bergman, som i samband med detta blir ordförande i företagets styrelse. Närmast kommer han från det danska konsultbolaget COWI A/S och rollen som affärsutvecklingschef. Mattias har mer än 20 års erfarenhet som teknikkonsult i bygg- och anläggningsbranschen, där han har haft ledande befattningar i såväl svenska bolag som internationella koncerner. Mattias kommer att ingå i ELUs ledningsgrupp och styrelse.

-          Vi är glada att Mattias vill leda ELUs fortsatta utveckling i en föränderlig tid med flera utmaningar. Med sin gedigna erfarenhet av branschen och ett värderingsstyrt ledarskap kommer han tillsammans med ELUs ledning och övriga medarbetare ha fokus på att vårda ELUs varumärke för att fortsätta vara en trygg och tillförlitlig samarbetspartner för våra kunder. Mattias har också ett stort intresse för utveckling av både affärer och teknik vilket är viktigt för ELU i rollen som leverantör av både hållbara och tekniska lösningar i framkant, säger Lotta Bergman, ordförande i ELUs styrelse.

Tillsammans med ELUs ledning och övriga medarbetare kommer Mattias fokusera på att stärka ELUs position och bibehålla ELUs status som en trovärdig och kompetent samverkanspartner i tekniskt komplexa projekt. Bland annat genom strategiska insatser för varumärket, i syfte att öka medarbetarengagemanget och arbetsgivarattraktiviteten. Men även genom ökat kundfokus och teknikutveckling för att fortsatt leverera smarta och hållbara lösningar.

-          Min ambition är att vi ska bidra mer i debatten om den gröna omställningen, och genom innovation och teknikutveckling i framkant erbjuda lösningar för ett mer hållbart samhälle. Vi ska fortsatt vårda och utveckla våra arbetssätt och vår företagskultur, så att vi kan behålla och attrahera branschens vassaste konsulter. Genom nyfikenhet och engagemang ska vi fördjupa relationen med våra kunder för att bli ännu bättre på att förstå deras behov – och på så sätt kunna omvandla deras visioner till konstruktiva lösningar, säger Mattias Grauers, vd ELU konsult.

Mattias tillträdde posten som ny vd den 13 september 2022.

För mer information eller intervjumöjlighet, kontakta:
Daphna Zacharias, presskontakt ELU Konsult daphna@aderstennorlin.com / +46 (0) 76 005 49 61

Om ELU Konsult
ELU Konsult har sedan starten 1968 utgjort en av Sveriges ledande teknikkonsulter inom konstruktion och geoteknik. Företagets mål är att vara branschens mest engagerade och tillförlitliga samverkanspartner vid tekniskt komplicerade projekt, och bland några av de senast uppmärksammade projekten hör nya Slussen i Stockholm och Filborna vattentorn i Helsingborg.

Med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och närmare 250 engagerade medarbetare hjälper ELU privata och offentliga aktörer att skapa konstruktionslösningar som lägger grunden för hållbara samhällen.

Taggar:

Snabbfakta