C Security Systems AB (CSEC) har utsett Jacob Lundeberg till ny VD i bolaget.

Jacob Lundberg tillträder tjänsten 2 mars 2020 och efterträder Magnus Söderberg som enligt tidigare kommunikation lämnar bolaget den 20 mars 2020.

Jacob Lundberg har sedan ett år arbetat med produktutveckling och marknadsbearbetning på intressebolaget Spåra Group AB. Han har en civilingenjörsexamen från KTH. Han har en gedigen industriell bakgrund från bland annat ABB där han arbetat både i Sverige och Latinamerika. Han kommer närmast från tjänsten som VD för Adecco i Sverige.

- Vi är väldigt glada att Jacob tackat ja till jobbet som VD för bolaget. Vi tror att Jacob med sina ledaregenskaper och långa erfarenhet av internationell teknikförsäljning kommer bidra till att bolaget kommer utvecklas positivt under lång tid framåt. Jacob har definitivt de egenskaper som behövs för att bolaget ska kunna ta sig an och förvalta all ny teknik som kommer inom övervaknings- och larmsystem säger Robert Tejme, C Security Systems styrelseordförande.

- Jag ser verkligen fram emot arbetet på C Security Systems. Jag är övertygad att bolaget har stor potential att växa i Sverige och internationellt i kraft av sitt starka varumärke i kombination med nya marknadskanaler och ny teknik, säger Jacob Lundberg

C Security Systems AB

Styrelsen

För ytterligare information kontakta styrelseordförande Robert Tejme på telefon 08-5000 10 52 eller e-post: ir@c-pod.se

Kort om C Security Systems AB
C Security Systems AB utvecklar och säljer ett webbaserat larm- och övervakningssystem, systemet fungerar globalt och är framtaget för fordon. Produkten säljs och marknadsförs under varumärket ”C-Pod” och är främst avsedd för fritidsbåtar.