C Security Systems AB (publ) offentliggör ett genomförande av riktad emission avseende konvertibler om SEK 4,14 miljoner

Styrelsen i C Security Systems AB (publ) ("CSEC" eller "Bolaget") har med stöd av bemyndigandet från senaste årsstämman den 29 juni 2023 beslutat att genomföra en emission av konvertibler om ca SEK 4, 1 miljoner med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt.

​​​

Syftet med upptagandet av det konvertibla lånet är att överbrygga behovet av likviditet i bolaget. Idag är en stor del av kapitalet bundet i komponenter och semifärdiga produkter i lager. Skälet till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att:

• på ett tids- och kostnadseffektivt sätt genomföra kapitalanskaffning.
  • få in nytt kapital via nya intressenter som kan stödja en fortsatt positiv utveckling av företaget.
  • den senaste företrädesemissionen inte blev fulltecknad.

Emissionen av konvertibler i korthet

Konvertibellånets nominella belopp är 4 140 000 kronor och av dessa är 3 000 000 kronor nytt kapital som tillfördes bolaget senast den 15 augusti 2023. Övriga 1 140 000 är kvittningar.

• Konvertibellånet förfaller till betalning 15 augusti 2024 och löper med en ränta om 10,0% per år. Räntan betalas i efterskott.
  • Konvertibelinnehavaren har möjlighet att konvertera till aktier från den 15 augusti 2023 till den 15 augusti 2024
  • Konverteringskursen är fastställd till 0,006 kr, vilket är högre än den genomsnittliga dagskursen då erbjudandet att teckna konvertibler gavs ut.
  • Konvertibeln kommer inte tas upp till handel på någon marknadsplats
  • Konvertibeln har tecknats med följande parter:
Tejme Invest AB 100 000 kr
Günther & Wikberg Kapitalförvaltning AB 740 000 kr
Nucleus Life AG 2 000 000 kr
FWU Life Insurance Lux S.A 1 000 000 kr
Optimized Transactions Luxembourg  300 000 kr

Denna information är sådan som C Security är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-08-17 18:17 CET.

Lars Tegborg, styrelsens ordförande
Telefon: 070 – 982 29 41
E-post: lars@csec.group

Om C Security Systems AB (publ)
IoT-bolaget C Security Systems, baserat i Stockholm, utvecklar, marknadsför och säljer högteknologiska skydds- och övervakningssystem på den globala marknaden under varumärkena Spåra och C-pod. Vår affärsidé är att skapa trygghet och förenkla för människor och företag genom att erbjuda smarta sensorsystem för att skydda människor, djur och rörliga tillgångar.