C Security Systems lanserar ny logotyp och grafisk form

IoT-bolaget C Security Systems rebrandar för att spegla bolagets nya inriktning som IoT-bolag i teknikens absoluta framkant och samtidigt markera skillnaden mellan bolaget och bolagets varumärken.

C Security Systems affärsidé är att skapa trygghet och förenkla för människor och företag genom att erbjuda smarta sensorsystem för att skydda människor, djur och rörliga föremål. I dagsläget sälja och marknadsförs produkterna under två varumärken: C-pod för det uppkopplade båtlivet och Spåra för alla andra tillämpningar.

Bolaget har funnits i över 11 år och den grafiska profilen har funnits med oss sedan start. Före förvärvet av Spåra Group AB i september förra året låg fokus helt på fritidsbåtsmarknaden där Bolaget har gjort sig känt som en leverantör av högkvalitativa larm- och övervakningssystem för fritidsbåtar på en global marknad. Med tiden har Bolagets namn och logotyp blivit synonymt med dessa produkter. Med förvärvet av Spåra Group inleddes ett nytt kapitel i bolagets historia – en förvandling från nischad spelare på fritidsbåtsmarknaden sedan drygt tio år tillbaka till ett lovande IoT-bolag i teknikens absoluta framkant. För att markera detta skifte och bättre spegla bolagets ambitioner och framtidsplaner har Bolaget valt att lansera en ny logotyp och en ny grafisk profil.

- Rebrandingen är en del av en ny varumärkesplattform och med den kommer också nya idéer, uppdaterade webb-butiker och inte minst nya produkter, menar Jacob Lundberg, vd. Vi är stolta över vårt arv samtidigt som vi i högt tempo går in i en ny fas. Det handlar om allt från supersmarta sensorsystem med solcellsladdning till rekrytering av spjutspetskompetens. Det vill vi markera med en ny logga som också gör det tydligt vad som är bolaget och vad som är våra varumärken.

- Vi tar med oss all historia i den nya identiteten; expertisen, enkelheten och de nära kundrelationerna, förtydligar Sara Torgnysdotter, ansvarig för kommunikation och kultur. C Securitys vision är en trygg värld och den byggs inte bara av svensk ingenjörskonst. Hjärtat måste finnas med. Alla som satt sin fot på C Securitys kontor vet att det är varmt, snällt och högt i tak - det är dags att det börjar synas utåt också. Vi är lika mycket hjärta som hjärna. Symbolen i den nya loggan är en perfekt visualisering där man på samma gång ser ett öga - vi ser, ett öra - vi hör, en positionsmarkering - vi hittar. Men framför allt syns C Securitys hjärta, och det har varit det viktigaste i den här processen.

Den nya grafiska profilen kan ses vår nya corporate site www.csec.group.

C Security Systems AB (publ.)

För ytterligare information kontakta VD Jacob Lundberg på telefon
070-323 6002 eller e-post: ir@c-pod.se

Kort om C Security Systems AB (publ.)

C Security Systems AB med dotterbolag utvecklar och säljer webbaserade larm- och övervakningssystem. Systemet fungerar globalt. Produkterna säljs och marknadsförs under varumärkena C-pod och Spåra.