CSEC och Svenska Motorsportförbundet, Svemo, inleder samarbete

CSEC inleder samarbete med Svemo. Ett viktigt syfte med samarbetet är att medlemmar och tävlande i föreningar och inom flera motorsporter, ska kunna köpa spårsändaren Spåra Classic till förmånligt pris via Svemos hemsida.

Svemo är en av många medlemsorganisationer i Riksidrottsförbundet. Svemo har som huvuduppgift att tillvarata och vidareutveckla medlemmarnas intresse för motorcykel- vatten- och snöskotersport. Motocross, speedway, isracing, roadracing, dragracing, snöskoter, enduro och trial är huvuddisciplinerna. Svemo utformar regler, utbildar ledare och aktiva samt svarar för myndighetskontakter med mera. Svemo har ca 160 000 medlemmar och ansvarar för 19 olika motorsportgrenar i Sverige.

CSECs Spåra Classic är en liten, pålitlig och kompetent spårsändare med lång batteritid och kommunicerar via 4G. Utveckling och tillverkning av CSEC:s produkter sker i Sverige och man ansluter den enkelt till sin mobiltelefon som direkt notifierar om något skulle hända.

- Vi är mycket glada över att få samarbeta med Svemo och är övertygade att våra produkter kommer göra god nytta och minska stölder för Svemos medlemmar, våra produkter kan användas i många länder. Spåra ger ökad kontroll på dyrbar utrustning under träning och tävling  säger Jörgen Eberstein, VD för CSEC.

Sara Torgnysdotter
Kommunikationsansvarig C Security Systems AB
E: sara@csec.group
M: +46 70 919 91 44

Om C Security Systems AB (publ)
IoT-bolaget C Security Systems, baserat i Stockholm, utvecklar, marknadsför och säljer högteknologiska skydds- och övervakningssystem på den globala marknaden under varumärkena Spåra och C-pod. Vår affärsidé är att skapa trygghet och förenkla för människor och företag genom att erbjuda smarta sensorsystem för att skydda människor, djur och rörliga tillgångar.