Emissionen av konvertibler i intressebolaget Spåra Group AB övertecknad.

Emissionen av konvertibler i intressebolaget Spåra Group AB övertecknades med ca 10%. Totalt inkom teckningssedlar för ca 4,4 miljoner kronor. Emissionen tillför Spåra Group AB 4 miljoner kronor.

C Security Systems äger ca 30% i Spåra Group AB samt kommer att sälja deras produkt under eget varumärke och är således en viktig strategisk partner. Inom Spåra Group AB sker utvecklingen av nästa generations uppkopplade söksystem baserat på NB-IoT. Teknologin möjliggör kostnadseffektiv kommunikation och lång batteritid för massdistribuerade enheter som använder sig av befintliga telekommunikationsnät.

C Security Systems AB (publ)

För ytterligare information kontakta VD Magnus Söderberg på telefon 08-5000 10 52 eller e-post: ir@c-pod.se

C Security Systems utvecklar och säljer webbaserade larm-, övervaknings- och söksystem, som fungerar globalt och är framtaget för olika fordon. Produkterna säljs och marknadsförs under varumärket C-pod, främst avsedd för fritidsbåtar, samt C-pod Lite och C-pod ELite, avsedd för ett flertal olika fordonstyper.