Kommuniké från extra bolagsstämma i C Security Systems AB (publ)

Aktieägarna i C Security Systems AB (publ), 556849-1368, har den 22 juni 2015 hållit extra bolagsstämma i företagets lokaler i Solna, varvid följande beslut fattades.

Fastställande av styrelse- och revisionsarvoden.

Årsstämman beslutade, enligt styrelsens förslag, att arvode till styrelsens ledamöter fram till nästa årsmöte skall utgå med SEK 40.000 till styrelsens ordförande och SEK 30.000 vardera till övriga styrelseledamöter.

Val av styrelse

Årsstämman beslutade, enligt styrelsens förslag, att till ledamöter omvälja Robert Tejme, Carl Aspenberg, Robert Berg samt Joakim Primén. Bo Lorentzon har avböjt omval.

Bemyndigande till styrelsen att besluta om emissioner av teckningsoptioner.

Årsstämman beslutade, enligt styrelsens förslag, att bemyndiga styrelsen att besluta om emissioner av teckningsoptioner och därvid kunna avvika från aktieägarnas företrädesrätt. Bemyndigandet ska kunna utnyttjas vid flera tillfällen intill ordinarie årsstämma 2016. Maximalt kan antal optioner utges som motsvarar 350 000 aktier. Teckningoptioner skall kunna utges till anställda i bolaget. Med anställd avses inte person i styrelsen. Priset för optionerna skall vara marknadsmässigt och lösenpriset skall minst uppgå till lägst SEK 3,00 per aktie. Löptiden för optionerna skall ej överstiga 24 månader.

C Security Systems AB (publ)

Styrelsen

För ytterligare information kontakta VD Magnus Söderberg på telefon 08-5000 10 52 eller e-post: ir@c-pod.se