Signerat samarbetsavtal med italienskt försäkringsbolag

Vår distributör i Italien har skrivit ett avtal om samarbete med försäkringsbolaget Allianz Spa. Samarbetet innebär att försäkringsbolaget kommer att marknadsföra och sälja Bolagets larm- och övervakningssystem till sina båtförsäkringskunder till förmånliga villkor.

Allianz Spa (https://www.allianz.it/) kommer att erbjuda rabatt på försäkringspremien och självriskeliminering till de försäkringskunder som väljer att installera Bolagets larm- och övervakningssystem. Allianz Spa kommer dessutom att marknadsföra och sälja Bolagets produkter i sina egna kanaler. Genom samarbetet och med hjälp av Bolagets larm- och övervakningssystem vill Allianz Spa uppnå följande affärsmål:

1. Minskade försäkringsersättningar för stöld av mindre båtar (följebåtar, ribbåtar och vattenskotrar). För detta används C-pod Elite
  2. Minskade försäkringsersättningar för stöld av medelstora båtar samt ersättningar för inbrott, vatten- och brandskador. För detta används C-pod med magnetsensorer och sensorer för vatten och brand.

- Detta är ett unikt samarbete där ett stort försäkringsbolag väljer att agera återförsäljare av våra produkter, säger Eben Martin, Bolagets exportförsäljningschef.

Allianz Spa är det näst största italienska försäkringsbolaget med sju miljoner kunder och fler än 2.600 egna agenter. Allianz Spa är en del av den världsomspännande försäkrings- och finansgruppen Allianz, ett av världens största försäkringsbolag.

Allianz Spa samarbetar med sjöassistansbolaget Sailor Net (https://www.sailornet.it/it/) som får i uppdrag att övervaka alla installerade C-pod-enheter och göra assistansinsatser vid behov.

C Security Systems AB

För ytterligare information kontakta VD Jacob Lundberg eller styrelseordförande Robert Tejme på telefon 08-5000 10 52 eller e-post: ir@c-pod.se

C Security Systems AB utvecklar och säljer webbaserade larm- och övervakningssystem. Systemet fungerar globalt och är framtaget för fordon. Produkterna säljs och marknadsförs under varumärket C-pod och är främst avsedda för fritidsbåtar.