EMC köper Luminate Software

EMC köper Luminate Software EMC Corporation, världens ledande leverantör av IT-system för säker lagring, hantering och distribution av information köper programvaruföretaget Luminate Software Corporation i Redwood City, California. EMC har lagt ett kontant bud på 50 miljoner USD. Luminate utvecklar verktyg för övervakning av prestanda i lagringsintensiva miljöer. Luminate är det sjunde mjukvaruföretaget som EMC köper under de senaste 20 månaderna. För mer information kontakta: Susann Hjort, EMC Sverige. Telefon 08-555 120 00 eller e-mail hjort_susann@emc.com. EMC Corporation är ett Fortune 500-företag med huvudkontor i Massachusetts, USA. Företaget är den världsledande leverantören tekniskt och marknadsmässigt på en snabbt växande marknad för avancerade datalagringssystem där även mjukvara och service ingår. EMC:s produkter lagrar, skyddar, övervakar samt delar information mellan alla stora dataplattformar som Unix, NT, Linux, AS/400, stordatorer etc. Företaget finns registrerat på New York-börsen under symbolen EMC och ingår i S&P 500-indexet. I Sverige har EMC funnits sedan 1995. Verksamheten har vuxit stadigt och idag finns 85 anställda med kontor i Stockholm och Göteborg. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/25/20010925BIT00170/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/25/20010925BIT00170/bit0001.pdf