EMC lanserar programvara för Windows 2000

EMC lanserar programvara för Windows 2000 EMC Corporation, världens ledande leverantör av IT-lösningar för säker lagring, hantering och distribution av information, lanserar strategiskt viktig mjukvara för Microsoft Windows 2000-operativsystem. Genom att kombinera Microsofts .NET enterprise servers med EMCs lagringslösningar fås kraftfulla lösningar för hantering av affärskritisk information. EMC är den första medlemmen i Microsofts nya Datacenter Infrastructure Vendor Program vars syfte är att finna lösningar som fungerar väl ihop och klarar krav på mycket hög tillgänglighet genom gemensam utveckling och support. Med den nya mjukvaran från EMC, EMC Extractor och EMC ResourcePak, ges en förbättrad funktionalitet, tillgänglighet och integration som krävs för att skala upp Windows 2000 för mer krävande miljöer. Gemensamma kunder får mer skalbara, kraftfulla och flexibla lösningar för Microsofts .NET enterprise servers, vilket inkluderar Windows 2000 Datacenter Server, SQL Server 2000 och Exchange Server 2000. Enligt en undersökning genomförd av amerikanska undersöknings-företaget FIND/SVP flyttar nära 80% av större organisationer information mellan olika system som stordatorer, Unix-system och Windows-plattformar. EMCs unika förmåga att ge lagringsstöd för alla stora plattformar samtidigt utgör en viktig grund för en snabb integration av Windows 2000-baserad information med organisationers övriga information. EMC Extractor EMC Extractor ger Windows NT- och Windows 2000-användare 7 gånger snabbare tillgång till stordator DB2 relationsdatabas-information jämfört med traditionella metoder. Det ger omedelbar tillgång till DB2-information för Windows NT och Windows 2000 utan att korka igen nätverk och störa DB2- databasen. EMC ResourcePak EMC ResourcePak ger förbättrad produktivitet för Microsoft Windows NT 4.0- och Windows 2000-miljöer. EMC ResourcePak består av fem olika programvaror som förbättrar tillgängligheten, mobiliteten samt hanteringen av affärskritisk Windows-baserad information. I februari år 2000 lanserade EMC och Microsoft en global allians, som helt inriktar sig på Windows 2000. De två företagen arbetar tillsammans för att utveckla och införa lösningar som kombinerar Windows 2000 med EMCs system, programvara och service. EMCs lagringslösningar är standard-plattformen i Microsoft Partner Solution Center i Redmond, USA. För mer information: Greger Jerlehagen, Produktchef, EMC Sverige, telefon 08-555 120 39 eller e-mail jerlehagen_greger@emc.com Pressmeddelandet i sin helhet: http://www.emc.com/news/press_releases/view.jsp?id=521 EMC Corporation är ett Fortune 500-företag med huvudkontor i Massachusetts, USA. Företaget är den världsledande leverantören tekniskt och marknadsmässigt på en snabbt växande marknad för avancerade datalagringssystem där även mjukvara och service ingår. EMC:s produkter lagrar, skyddar, övervakar samt delar information mellan alla stora dataplattformar som Unix, NT, Linux, AS/400, stordatorer etc. Företaget finns registrerat på New York-börsen under symbolen EMC och ingår i S&P 500-indexet. I Sverige har EMC funnits sedan 1995. Verksamheten har vuxit stadigt och idag finns 70 anställda med kontor i Stockholm och Göteborg. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00150/bit0002.pdf