EMC vinstvarnar inför tredje kvartalet

EMC vinstvarnar inför tredje kvartalet EMC Corporation, världens ledande leverantör av IT-system för säker lagring, hantering och distribution av information utfärdar en vinstvarning inför sitt tredje kvartal. EMC förväntas inte uppnå ett nollresultat för tredje kvartalet. Med den nuvarande kostnadsbilden krävs en omsättning som uppgår till 1,8 miljarder USD för att uppnå ett nollresultat för kvartalet. EMC presenterar en rad åtgärder för att minska kostnaderna. - EMCs position är extremt stark både finansiellt och marknadsmässigt. Konjunkturen påverkar givetvis investeringstidpunkter, men marknadens behov av allt mer intelligent infrastruktur för informationshantering kommer att forstätta att öka, säger EMC Sveriges VD Patrik Johansson. För mer information se http://www.emc.com/news/press_releases/viewUS.jsp?id=1072 eller kontakta Susann Hjort, EMC Sverige. Telefon 08-555 120 00 eller e-mail hjort_susann@emc.com. EMC Corporation är ett Fortune 500-företag med huvudkontor i Massachusetts, USA. Företaget är den världsledande leverantören tekniskt och marknadsmässigt på en snabbt växande marknad för avancerade datalagringssystem där även mjukvara och service ingår. EMC:s produkter lagrar, skyddar, övervakar samt delar information mellan alla stora dataplattformar som Unix, NT, Linux, AS/400, stordatorer etc. Företaget finns registrerat på New York-börsen under symbolen EMC och ingår i S&P 500-indexet. I Sverige har EMC funnits sedan 1995. Verksamheten har vuxit stadigt och idag finns 85 anställda med kontor i Stockholm och Göteborg. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/24/20010924BIT00920/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/24/20010924BIT00920/bit0002.pdf