Gnosjöföretag styr spänningen i nya Stockholmsarenan

Report this content

När nya Stockholmsarenan öppnar våren 2013 kommer all el att styras genom Gnosjöföretaget emedius specialanpassade elcentraler.

– Detta är vår största order någonsin – en spännande utmaning och självklart roligt att leverera till ett så avancerat
och omtalat projekt, säger emedius vd Jan-Olof Bengtsson.

Nya Stockholmsarenan, intill Ericsson Globe, blir en arena i världsklass med möjlighet att arrangera många olika typer av events och en total publikkapacitet på 40 000 personer. Förutom alla vanliga elektriska funktioner ska arenan bland annat få häftiga ljusinstallationer och ett enormt skjutbart tak som, utan tvärgående balkar, kan täcka hela stadion.

För att allt detta ska fungera kommer runt 250 elcentraler att skräddarsys av Gnosjöbaserade emedius.

– Det är klart spännande. Förutom att det är en riktig stororder så är det också ett projekt med mycket ny och avancerad teknik och våra produkter kommer att sitta i alla tekniska detaljer, säger Jan-Olof Bengtsson.

För mer information, kontakta vd Jan-Olof Bengtsson: 0370-33 29 52 eller 0706-29 92 15.

emedius, baserat i Gnosjö, är ett av Sveriges mest innovativa elcentraltillverkare.Företaget utgår från kundens behov och önskemål – skräddarsyr och levererar helhetslösningar av elcentraler, ställverk, mediaskåp etc. till lägenheter såväl som till arenor. emedius är ett helägt familjeföretag med en årlig omsättning på 50 Mkr (2010) och 35 medarbetare.

Taggar: