Emerging Technologies rekryterar toppanalytiker från Goldman Sachs

Report this content

Nordens ledande venture capitalbolag expanderar: Emerging Technologies rekryterar toppanalytiker från Goldman Sachs Håkan Östling har utnämnts till Partner och vice VD i Emerging Technologies AB. Han tillträder sin tjänst den 1 september 2000. Håkan Östling, som är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm och är 32 år gammal, har under de senaste 8 åren arbetat för investmentbanken Goldman Sachs i London på olika befattningar. Senast som ansvarig för bankens Internet och B2B-analys. Östling har av flera affärstidningar, bl.a. Institutional In- vestor, utsetts till en av europas främsta aktieanalytiker. "Genom rekryteringen av Håkan Östling stärker vi vår analyskapacitet inom viktiga segment av nätverksekonomin. Vidare stärker vi vår närvaro och posi- tion i London. Håkan Östling kommer att tillföra bolaget viktig kompetens. Östling kommer att bygga ET:s bas i London samt ansvara för våra internatio- nella aktiviteter utanför USA", säger ET:s VD Peter Sandberg. "Jag ser fram mot att börja arbeta för Emerging Technologies som är det in- tressantaste venture capitalbolaget i europa för närvarande och hoppas att jag med min erfarenhet kan bidra till värdeskapande i bolaget" säger Håkan Öst- ling. Emerging Technologies AB är Norra Europas ledande venture capitalbolag inom nätverksekonomin med fokus på Internet, mobila applikationer och infrastruk- tur. För ytterligare information: Peter Sandberg, VD 0733-872001 www.emergingtechnologies.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/07/04/20000704BIT00050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/07/04/20000704BIT00050/bit0002.pdf