Håkan Östling blir Venture Partner i Emerging Technologies

Report this content

Håkan Östling blir Venture Partner i Emerging Technologies Håkan Östling, vice VD och Partner i Emerging Technologies, övergår till att bli Venture Partner till företaget från den 1 oktober 2000. I sin nya roll kommer Håkan Östling att vara rådgivare åt Emerging Technologies i strategiska och finansiella frågor och kommer att ha ansvar för företagets engagemang i Karlskrona/Ronneby, vilket bla innebär att han kommer att re- presentera Emerging Technologies i TelecomCity. "Det är glädjande att vi har uppnått en överenskommelse med Håkan Öst- ling. Det kommer att säkerställa att vi även framgent har tillgång till hans unika kompetens och breda nätverk, som han byggt upp under sin tid som framgångsrik aktieanalytiker vid Goldman Sachs i London. Vi beklagar dock att Håkan Östling inte kommer att arbeta kvar i Emerging Technologies på heltid", säger Peter Sandberg, VD i Emerging Technologies. Håkan Östling kommer att börja en tjänst som chef för Danske Securities Global Research. Östling kommer där att ansvara för bankens aktieanalysav- delning. Relationen mellan Den Danske Bank och Emerging Technologies kommer som en följd av utnämningen att stärkas vilket öppnar dörren för strategiska sam- arbeten. "Vi befinner oss för närvarande i en uppbyggnadsfas och ett starkt nätverk är en viktig komponent i detta. Att knyta nära band till en ledande finansiell institution som Danske Bank är mycket tilltalande för ET" fortsätter Sandberg. Emerging Technologies AB är ett av Norra Europas ledande venture capital- bolag inom nätverksekonomin med fokus på Internet, mobila applikationer och infrastruktur. För ytterligare information: Peter Sandberg, VD i Emerging Technologies Tel: 0733-872001 www.emergingtechnologies.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/22/20000922BIT00390/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/22/20000922BIT00390/bit0002.pdf