Konferensdeklarationen från "e-mobility2001" blir punkt på EU:s toppmöte

Report this content

Konferensdeklarationen från "e-mobility2001" blir punkt på EU:s toppmöte Emerging Technologies initierade i samarbete med Business Region Göteborg, Chalmers Tekniska Högskola, Handelshögskolan i Göteborg, Viktoriainstituteet, West Sweden och ADB-kontoret wirelesskonferensen e- mobility 2001, som gick av stapeln 31 maj och 1 juni. Det dokument som sammanställdes under konferensen kommer med stor sannolikhet att komma upp som en punkt på agendan på EU:s toppmöte i Göteborg då det till stora delar handlar problemställningarna runt 3G- ubyggnaden i Europa, vilket har blivit en het fråga för EU. Konferensdeklarationen i sin helhet finns på www.e-mobility2001.org. Kontakt: Mia Strandberg, Investor Relations, 0733 872049, mia.strandberg@emergingtechnologies.se Per Wassén, Partner, 0733-872006, per.wassen@emergingtechnologies.se Emerging Technologies är ett av Norra Europas ledande venture capitalbolag i nätverksekonomin som tillsammans med entreprenörer bygger framtidens företag. Emerging Technologies erbjuder kapital, ett team med strategisk, finansiell och teknisk kompetens samt ett internationellt nätverk. Investeringsfokus är på tidiga tillväxtfaser främst inom de snabbväxande segmenten mobilt Internet/trådlös teknik och infrastruktur men även inom e-business och tjänster. www.emergingtechnologies.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/14/20010614BIT00700/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/14/20010614BIT00700/bit0001.pdf