Emerse accelererar och 2018 blev det starkaste året hittills med 53% i tillväxt

Emerse, företaget som är aktivt inom programmatisk annonsering, omsatte drygt 46 miljoner kronor 2018 med ett positivt resultat och räknar med en fortsatt hög tillväxttakt. Nyligen expanderande man säljteamet i Sverige och förväntningarna inför 2019 är höga.

– Vårt uppdrag är att utveckla och leverera teknik och tjänster som gör att våra kunder, annonsörer vi litar på, kan skapa kraftfull, relevant och hållbar digital annonsering. Vi menar att tiden för att gissa vilken annonsering som fungerar och vilken som inte gör det, är förbi, förklarar Carl-Johan Grund, vd på Emerse.

Emerse arbetar idag med många kunder som delar bolagets vision om digital annonsering som ger mätbara resultat, parallellt med en vilja att bidra till att göra den digitala annonsbranschen hållbar och stå för hög kvalitet. Marknaden befinner sig nu i en spännande fas där bolaget räknar med att kunna expandera kraftfullt. Emerse kunder kommer från hela världen och deras gemensamma nämnare är de vill kunna genomföra mer träffsäker annonsering och se den verkliga effekten.

– Vi räknar med fortsatt stark efterfrågan och fortsätter utveckla vår DSP (Demand Side Platform) samt verktyg kring denna. Vi har precis lanserat ett nytt verktyg som gör att annonsörerna i detalj automatiskt kan optimera sitt material och vi fortsätter utveckla våra algoritmer med AI och maskininlärning.  Samtidigt arbetar vi också för en hållbar marknad som fungerar bra för alla intressenter, det kräver att inte bara annonsörer utan även publicister och konsumenter är nöjda med hur den digitala annonsmarknaden fungerar, säger Carl-Johan Grund.

För ytterligare information, vänligen kontakta Carl-Johan Grund, vd på Emerse, carl-johan.grund@emerse.com, 046-378 01 00

Om Emerse

Emerse är ett snabbväxande svenskt företag verksamt inom programmatisk annonsering som hjälper varumärken och företag att nå sina målgrupper och marknadsföringsmål mer effektivt. Emerse DSP (Demand Side Platform) fungerar genom avancerade algoritmer och data som utför automatiserad handel av annonsutrymmen. Sedan starten 2007 har Emerse anlitats av annonsörer såsom Obama, Pizza Hut, Fonus, Zalando och Haglöfs. Emerse ägs och leds av grundaren Carl-Johan Grund som 2016 utsågs till Årets Företagare i Skåne hos organisationen Företagarna. Sedan 2014 är också investeringsbolaget Spiltan delägare. Läs mer på www.emerse.se

Vårt uppdrag är att utveckla och leverera teknik och tjänster som gör att våra kunder, annonsörer vi litar på, kan skapa kraftfull, relevant och hållbar digital annonsering. Vi menar att tiden för att gissa vilken annonsering som fungerar och vilken som inte gör det, är förbi.
Carl-Johan Grund, vd på Emerse