Emerse befordrar Tracy Levin till Head of Partnerships

Report this content

Sedan starten för drygt tio år sedan har Emerse mål varit att skapa effekt från digital annonsering som ger resultat och hjälper kunderna att växa. Tillväxten har varit positiv och sprungit ur många långsiktiga kundrelationer. Nu skruvas fokus upp på partnerskap på supply-sidan. Genom en intern befordran, meddelar Emerse att Tracy Levin kommer att axla rollen som Head of Partnerships.

Tracy Levin har 14 års erfarenhet från annonsförsäljning i internationella mediaorganisationer. Innan Tracy började på Emerse år 2014, arbetade hon inom TV och Digitala Media på bland andra CBS Telvision och Fischer Communications i USA samt på Educations.com Media Group i Sverige. Hon kommer även att få användning av flera av sina talanger från sin tidigare roll som Business Director på Emerse, där hon framgångsrikt byggt starka, långsiktiga relationer med internationella kunder.

Jag är väldigt exalterad över att ta mig an den här nya rollen för att bygga vidare på de framgångar vi redan har haft och att ta relationerna med alla våra partners till en ny nivå. På Emerse strävar vi efter att göra våra kunder framgångsrika. Genom att jobba närmare våra nuvarande data- och supply partners, samt att lägga till nya viktiga spelare i mixen kommer vi att kunna växa vår kundportfölj och hjälpa dem att bli ännu mer framgångsrika. Jag ser verkligen fram emot den nya rollen!”, säger Tracy Levin, Emerse nyutnämnda Head of Partnerships.

I sin nya roll kommer Tracy att få ansvar för kontakter med utgivare samt olika ad-tech-leverantörer såsom supply side plattformar och dataleverantörer.

”Förlagssidan är en väldigt viktig sida av vår verksamhet och det blir allt viktigare att bygga starka relationer nu med GDPR. Starka relationer med utgivare kan också öppna dörrar till potentiella nya kunder och nya marknader”, förklarar Carl-Johan Grund, Emerse grundare och vd.

Tracys nya roll inkluderar både den dagliga verksamheten och att skapa och inrätta nya privata marknadsplatser. Marknaderna inkluderar både Sverige, Norden och internationellt. Rollen innebär också en mer strategisk relationsbyggnad för att skapa nya möjligheter för Emerse och att säkerställa att företagets erbjudande är kompatibelt med affärsmodellerna och nya produktutbud från viktiga mediegrupper.

För ytterligare information är du välkommen att kontakta Tracy Levin, Head of Partnerships på Emerse, via mail tracy.levin@emerse.com eller telefon 046-3780106.

Om Emerse Sverige AB
Emerse är ett snabbväxande svenskt företag verksamt inom programmatisk annonsering. Sedan starten 2007 har Emerse anlitats av annonsörer såsom Pizza Hut, Fonus, Zalando, Sjunde AP-fonden, Haglöfs, Hästens och många fler. Emerse produkter och tjänster har som mål att skapa effekt från digital annonsering som ger resultat och hjälper kunderna att växa. Genom att analysera och expandera målgrupper och rikta anpassade budskap med optimerade leveranser kan kunden öka varumärkeskännedomen och se resultat från annonseringen. Den egenutvecklade tekniska plattformen, baserad på avancerade algoritmer, har hjälpt både Barack Obama och New Yorks borgmästare Bill de Blasio till valsegrar. 2016 blev Emerse grundare och VD Carl-Johan Grund utsedd till Årets Företagare i Lund och Skåne av organisationen Företagarna. Sedan 2014 är investeringsbolaget Spiltan delägare. Mer information finns tillgänglig på www.emerse.se

Taggar:

Citat