Emerse expanderar i Sverige - värvar försäljningschef från Metro

Emerse egenutvecklade plattform har hjälpt både Barack Obama och New Yorks borgmästare Bill de Blasio till valsegrar. Nu stärker man sitt erbjudande i Sverige och rekryterar Stina Larsson, tidigare försäljningschef på Metro.

Sedan starten 2007 har Emerse, verksamt inom automatiserad videoannonsering, anlitats av välkända varumärken såsom Samsung, Mercedes och Coca-Cola.

- Vi är redan etablerade på den internationella marknaden. Nu vill vi växa ytterligare i Sverige och jag tror att Stina Larsson kan hjälpa oss med det, säger Carl-Johan Grund, VD och grundare av Emerse.

Efter tio år på Metro i Malmö väljer nu Stina Larsson att anta nya utmaningar och går in som försäljningschef i Sverige på det lundabaserade teknikföretaget Emerse. Hennes primära uppdrag blir att bygga upp en rikstäckande försäljningsorganisation och identifiera nya marknadssegment med tillväxtpotential.

- Den nya tekniken möjliggör bland annat lokalanpassad spridning, vilket gör att automatiserad videoannonsering nu även lämpar sig för mindre och medelstora företag med lokal anknytning. På Emerse hoppas jag således kunna öka den svenska kundportföljen, inte bara med stora rikstäckande företag, utan även mindre, lokala aktörer, säger Stina Larsson.

Emerse är ett snabbväxande svenskt företag verksamt inom programmatisk videoannonsering. Sedan starten 2007 har Emerse anlitats av välkända varumärken såsom Honda, Pizza Hut, Samsung, Mercedes, Coca-Cola, LG, Shell och Disney. Den egenutvecklade tekniska plattformen, baserad på avancerade algoritmer, har hjälpt både Barack Obama och New Yorks borgmästare Bill de Blasio till valsegrar och sedan två år tillbaka hanterar Emerse videoannonsering åt EU. Emerse ägs och drivs i huvudsak av grundaren Carl-Johan Grund. Sedan 2015 är även investeringsbolaget Spilltan storägare med ett innehav på 36 procent. Mer information finns tillgänglig på www.emerse.com

Carl-Johan Grund
VD, Emerse Sverige AB

Email: carl-johan.grund@emerse.com
Telefon: +46 46 378 0100
Mobil: +46 700 605 000

Emerse stärker sitt erbjudande i Sverige och rekryterar Stina Larsson, tidigare försäljningschef på Metro.
Stina Larrsons primära uppdrag blir att bygga upp en rikstäckande försäljningsorganisation och identifiera nya marknadssegment med tillväxtpotential.

Emerse är redan etablerade på den internationella marknaden. Nu vill vi växa ytterligare i Sverige och jag tror att Stina Larsson kan hjälpa oss med det.
Carl-Johan Grund, VD, Emerse Sverige AB
Stina Larsson, Försäljningschef i Sverige, Emerse Sverige AB
På Emerse hoppas jag kunna öka den svenska kundportföljen, inte bara med stora rikstäckande företag, utan även mindre, lokala aktörer.
Stina Larsson, Försäljningschef i Sverige, Emerse Sverige AB