Svenskt adtechbolag expanderar och rekryterar landschef i Storbritannien

Lundabaserade Emerse har hjälpt både Barack Obama och New Yorks borgmästare Bill de Blasio till valsegrar. Nu stärker man sitt erbjudande i Storbritannien och rekryterar Ajay Daved med tidigare erfarenhet från bland annat AppNexus och DoubleClick.

Sedan starten 2007 har Emerse, verksamt inom automatiserad videoannonsering, anlitats av välkända brittiska varumärken såsom Shell, Boots och Press Association.

- Storbritannien har sedan starten varit en strategiskt viktig marknad för oss. Vi har redan flertalet stora kunder i regionen så det känns naturligt att ha ett starkt team i London. Ajay Daved är först på plats och vi letar redan efter ytterligare talanger, säger Carl-Johan Grund, VD och grundare av Emerse.

Ajay Daved har bland annat som första man på plats varit med och byggt upp Londonorganisationen för det amerikabaserade AppNexus, tillbringat sju år på DoubleClick/Google och kommer nu senast från Tremor Video. På Emerse kommer Ajay framförallt att fokusera på att utveckla erbjudandet och driva en expansiv etablering i London.

- Jag har alla förutsättningarna man kan tänka sig. Emerse erbjuder en svensk konkurrenskraftig teknologi i en marknad som växer så det knakar. Vi ser till exempel allt oftare att budgetar flyttas från tv till programmatisk videomarknadsföring och det är bara en tidsfråga innan även tv-mediet blir programmatiskt, förutspår Ajay Daved.

Ajay Daved, UK Country Director, tillsammans med Carl-Johan Grund, VD och grundare, utanför Emerse nya kontor i London.

Emerse är ett snabbväxande svenskt företag verksamt inom programmatisk videoannonsering. Sedan starten 2007 har Emerse anlitats av välkända varumärken såsom Honda, Pizza Hut, Samsung, Mercedes, Coca-Cola, LG, Shell och Disney. Den egenutvecklade tekniska plattformen, baserad på avancerade algoritmer, har hjälpt både Barack Obama och New Yorks borgmästare Bill de Blasio till valsegrar och sedan två år tillbaka hanterar Emerse videoannonsering åt EU. Emerse ägs och drivs i huvudsak av grundaren Carl-Johan Grund. Sedan 2015 är även investeringsbolaget Spilltan storägare med ett innehav på 36 procent. Mer information finns tillgänglig på www.emerse.com

Carl-Johan Grund, CEO, Emerse
Email:   carl-johan.grund@emerse.com
Mobile:  +46 700 605 000

Ajay Daved, UK Country Director
Email:   ajay.daved@emerse.com
Mobile:  +44 782 466 97 92

Nu stärker Emerse sitt erbjudande i Storbritannien och rekryterar Ajay Daved med tidigare erfarenhet från bland annat AppNexus och DoubleClick.

Carl-Johan Grund, VD och grundare, Emerse
Ajay Daved, UK Country Director, Emerse
Vi ser allt oftare att budgetar flyttas från tv till programmatisk videomarknadsföring och det är bara en tidsfråga innan även tv-mediet blir programmatiskt
Ajay Daved, UK Country Director, Emerse