Eminova Partners AB: Bolagspresentationer på Aktieportföljen Live den 23 och 24 november

Report this content

Ett antal av Eminova Partners AB:s kunder kommer att presentera sig på Aktieportföljen Live den 23 och 24 november– Nordens största digitala investerarträff.

Tisdag 23 november

Kl. 11:50 – 12:20 presenterar Euroafrica Digital Ventures.

Euroafrica Digital Ventures AB (publ) är ett techbolag inom digital media. Bolaget har under mer än ett decennium arbetat med marknadsföring i digitala kanaler och utvecklat kundanpassade SaaS-lösningar för effektivare och bättre resultat för marknadsföringskampanjer. Med en etablerad verksamhet i Norden har Bolaget tagit beprövade affärskoncept till tillväxtregionen Östafrika. Bolaget driver Tanzanias största digitala köp- och säljplattform och ska stärka denna befintliga plattform genom att nyttja synergierna mellan Bolagets tekniska plattformar samt att expandera till andra tillväxtmarknader i Östafrika.

Kl. 12:25 – 12:55 presenterar Learning to Sleep.

Learning to Sleep är en digital sömnklinik som behandlar personer med sömnproblem. Verksamheten har varit kommersiell på svenska marknaden sedan 2016 med en tillväxt på 25 % per månad hittills under 2021. Patienten behandlas via en mobil app och får stöd av en psykolog. Metoden är unik och resultaten bäst i världen - 94 procent av patienterna får bättre sömn. Sverige är fortfarande huvudmarknad men under 2022 kommer bolaget att lanseras internationellt.

Kl. 13:35 – 14:05 presenterar Svenska Aerogel.

Svenska Aerogel tillverkar och kommersialiserar det nanoporösa materialet Quartzene® för olika industriella applikationer. Svenska Aerogels affärsidé är att tillgodose marknadens behov av nya material med fokus på hållbarhet. Quartzene skräddarsys i olika applikationer för att tillföra avgörande egenskaper. Bolagets vision är att vara den högst värderade affärspartnern med nya materiallösningar för en hållbar värld.

Kl. 15:20 – 15:50 presenterar Plexian.

Plexian är ett FinTech bolag som grundades 2017 med ett fokus på kunden baserat på möjligheter skapade genom ”open banking”. Plexians affärsmodell bygger på att konvertera redan existerande medlemmar hos partners med stora medlemsdatabaser, till användare av det egenutvecklade betalkortet Edge VISA. Kortet erbjuds i både virtuell och fysisk form och möjliggör datainsamling baserad på äkta transaktionsdata. För att maximera aktiveringen av betalfunktionen har Plexian överenskommelser med merchants om att erbjuda specifika erbjudanden kopplat till Edge.

Onsdag 24 november

Kl. 10:05 – 10:35 presenterar Duearity.

Duearity ska erbjuda patentsökta innovativa lösningar inom tinnitus. Bolaget vänder sig via en egen e-handelslösning till en marknad som bara i Europa och Nordamerika består av fler än 50 miljoner personer. Den första CE-märkta och medtech-klassade produkten kommer att lanseras i Europa i början av 2022. Bolaget är noterat på Nasdaq First North och har sitt säte i Malmö.

Kl. 11:50 – 12:20 presenterar ChargePanel.

ChargePanel är ett SAAS-bolag som bedriver verksamhet globalt inom e-Mobilty, är i en tillväxtfas med kunder som bland annat Stark (Storbritannien), Assemblin El och KG Knutsson. ChargePanel förser marknaden med en White Label lösning för intelligent hantering av laddningsinfrastrukturer. Därutöver erbjuder ChargePanel tjänster för sina kunders kunder (elbilsförarna) såsom ökad tillgång och tillgänglighet av bland annat laddningspunkter, effektiv betallösning, lastbalansering.

Kl. 15:55 – 16:25 presenterar Purefun Group.

Purefun Group är en koncern med fokus på e-handel med sällanköpsvaror i Norden. Bolaget är verksamt främst inom segmentet sexuell hälsa med den väletablerade e-handelsplattformen Vuxen. Bolaget erbjuder ett brett sortiment med en hög andel egna varumärken. Bolaget är även verksamt inom djurprodukter genom e-handelsplattformen DOGGIE.se som är en återförsäljare av hundprodukter. Bolaget har ökat sin omsättning tvåsiffrigt årligen och under samtliga år gjort vinst.

Aktieportföljen Live är ett samarbete mellan Facebookgrupperna ”Aktieportföljen Sverige” och ”Aktieporteføljen Danmark”. Tillsammans bildar de Nordens största digitala plattform och anslagstavla med över 150 000 medlemmar för dagligt utbyte av diskussioner och tips inom aktier och investeringar.

Se eventet på Facebook, YouTube eller hos Börskollen.

Aktieportföljen Sverige

Aktieporteføljen Danmark

Direkt Studios (23 november)

Direkt Studios (24 november)

Aktieportföljen Sverige

Börskollen

För ytterligare information kontakta:

David Ahlroth, VD, Eminova Partners AB
E-post: david.ahlroth@eminova.se

Om Eminova Partners AB

Eminova Partners AB är en nordisk Corporate Finance boutique som är en av de ledande företagsfinansieringsrådgivarna för små och medelstora företag. Bolaget grundades 2018 av Johan Strömqvist, Mikael Boberg, Peter Sävehamn och David Ahlroth. Teamet består av rådgivare med lång erfarenhet av kapitalmarknadstransaktioner inom segmenten Equity Capital Markets (ECM), Mergers & Acquisitions (M&A) och Debt Capital Markets (DCM) i såväl Sverige som utomlands.