20 000 Apple-produkter ska effektivisera servicen hos Emirates

Emirates nya strategi “One Device” ska före all kabinpersonal med nya Apple-produkter. Emirates 20 000 kabinanställda ska bli tilldelade en iPhone 13 eller iPad Air, konfigurerad med Emirates-appar för att ytterligare kunna förbättra och effektivisera servicen ombord.

Emirates har alltid haft ett stort engagemang för banbrytande teknologi och innovation. Redan idag använder mer än 7 000 kabinanställda iPhones dagligen på flygningar globalt. Under de kommande månaderna kommer resterande besättning tilldelas iPhones och iPads med nya appar och funktioner.

Emirates IT-team har tillsammans med kabinpersonalen designat och byggt appar för att förbättra användarupplevelsen för kabinpersonalen samt för att säkerställa att passagerarna får bästa möjliga serviceupplevelse. Hittills säger de anställda att Apples produkter ger dem möjlighet att vara bättre förberedda på jobbet och därmed kunna erbjuda en personligare service till passagerare.

Bland annat underlättar de skräddarsydda apparna beställningsprocessen för måltider i Business Class genom att kabinpersonalen kan se varje passagerares profil och Skywards-status. En annan app säkerställer att kabinpersonalen får tillgång till flyginformation, sätesbyten och uppgraderingar samt en översikt över vilken kabinpersonal som jobbar.

Apple-produkterna stöder Emirates kabinpersonals krävande arbetsmiljö med många funktioner som snabbladdning, utökad batteritid och lätt design. Dessutom skyddar Apples branschledande säkerhet information om både resenärerna och de anställda med den inbyggda säkerheten i enheten som Face ID och tar bort flyginformationen när resan är klar.

Spotlight  Communications
E-mail: emiratesprsweden@spotlightcom.se

Historien om Emirates började 1985 när vi startade verksamheten med bara två flygplan. Idag flyger vi världens största flygplan, Airbus A380 och Boeing 777, och erbjuder våra kunder bekvämligheter med de senaste och mest effektiva wide-body maskinerna. Vi inspirerar resenärer runt om i världen med vårt växande nätverk av destinationer, vårt branschledande underhållningssystem ombord, mat med doft och smak av olika destinationer samt service i världsklass.