Boka tryggt med Emirates nya undantagspolicy

Flygbolaget erbjuder fler val och mer flexibilitet att ändra och förnya bokningar

Med sin nya undantagspolicy erbjuder Emirates sina kunder mer flexibilitet, fler valmöjligheter och mer värde för alla bokade biljetter som utfärdats från och med idag den 7 mars fram till 31 mars 2020. Kunder över hela nätverket får nu möjlighet att ändra sina resedatum utan avgifter för ändringar eller återutfärdande.

På grund av COVID-19 kan Emirates kunder nu tryggt besluta sig för om de vill ändra sina reseplaner. Kunder kan ändra sin bokning till valfritt datum för resa inom 11 månader i samma bokningsklass utan påföljder. Prisskillnader kan tillkomma. Policyn gäller för alla befintliga destinationer i Emirates nätverk.

Emirates vidtar även en rad ytterligare försiktighetsåtgärder. Om flygbolaget uppmärksammas på misstänkta eller bekräftade fall av infektionssjukdomar kommer ett team omedelbart att placeras för en djupare rengöring för att noggrant desinficera alla kabiner i flygplanet med starkare, godkända kemikalier. I alla sina flygplan använder Emirates HEPA-filter, som har visat sig ta bort mer än 99 procent av virus i kabinmiljön. Om det finns ett misstänkt fall ombord kommer Emirates att gå ett steg längre och att byta ut alla HEPA-filter på flygplanet.

Prisskillnader eller tillämpliga skatter kan tillkomma om kunder vill ändra sina bokningar till en annan biljettklass. Aktuella återbetalnings- och ombokningsvillkor för biljetter som utfärdats före 5 mars gäller fortfarande. Kunder som påverkas på grund av avbokningar av flygningar som påverkas av COVID-19-viruset rekommenderas att kontrollera emirates.com för ombokning eller omdirigering av alternativ.

Emirates Skywards kommer också att ge mer flexibilitet till sina medlemmar som har påverkats av utbrottet av coronavirus genom införda reserestriktioner och flygminskningar. Skywards Platinum-, guld- och silvermedlemmar kan behålla sin nuvarande status genom att uppfylla 80 procent av deras krav på resor mellan 31 mars och 30 juni 2020. Dessutom kan Skywards-medlemmar som bokat resa mellan 1 mars och 30 juni 2020 dra nytta av ytterligare 20 procent bonus Tier Miles.

Kunder som önskar ändra sina researrangemang efter bokning mellan 7 mars och 31 mars kan besöka sin resebyrå eller kontakta Emirates på telefon via +46850252111.

För mer information, besök gärna: https://www.emirates.com/

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2018 utnämndes Emirates till bästa interkontinentala flygbolag på Grand Travel Awards. Emirates flyger till 158 destinationer i 85 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 269 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 113 av branschens modernaste Airbus A380.