Comvision svensk PR-byrå för Emirates

Flygbolaget Emirates har valt Comvision till sin officiella PR-byrå i Sverige. Uppdraget startar omedelbart med lanseringen av Emirates nya dagliga flyglinje Dubai-Stockholm den 4 september.

Comvision, som har lång erfarenhet av public relations för flyg- och reseföretag såväl som industri- och konsumentföretag, valdes efter en upphandling. I uppdraget ingår att ansvara för flygbolagets och Emirates Groups medierelationer i Sverige. I Emirates Group ingår 50 bolag inom rese- och livsstilsindustrin, däribland ett av världens ledande flygbolag, fraktbolaget SkyCargo, SkyWards samt IT-, flygservice-, hotell och reseföretag.

Emirates etablering av en ny daglig flyglinje och en ny organisation får stor betydelse för Sveriges handel med Förenade Arabaemiraten och för förbättrade flygförbindelser med Asien och Australien.

För PR- och mediekontakter och pressförfrågningar om Emirates i Sverige gäller följande kontaktuppgifter:

PR-ansvarig: Lars-Ola Nordqvist, tel. 070-689 11 20, e-mail: lars@comvision.se

PR-konsult: Elin Norlin, tel. 070-279 86 40, elin@comvision.se