Emirates ”Hello 2014" ger nyårslöfte med sänkta priser

De av Emirates Airlines kunder som ska ge nyårslöftet att se mer av världen kan nu säga Hello till 2014 och resa till mycket attraktiva priser i både Business Class och Economy Class.

Bokningen till alla destinationer i hela Emirates nätverk på sex kontinenter måste göras mellan julafton, 24 december och den 10 januari 2014, och resan måste äga rum mellan 1 februari och 20 juni 2014 (fullständiga villkor finns på emirates.com eller hos resebyrån).

"Finns det något bättre sätt att börja 2014 med än att resa till en plats som du aldrig har besökt, eller att göra det där länge utlovade besöket hos en vän eller familjemedlem, " säger Thierry Antinori, Emirates vice VD och Chief Commercial Officer. "Vi har kombinerat de många flygförbindelserna som finns i vårt stora globala nätverk med stora specialpriser och på så sätt hoppas vi kunna hjälpa våra kunder att uppfylla sina resedrömmar under 2014."

De sänkta flygpriserna i Business Class börjar på 15 495 kr till Dubai, 18 150 kr till Asien och Australasien och 19270 kr till Sydafrika, medan biljetterna i Economy Class säljs från 4520 kr till Dubai, 4570 kr till Asien och Australasien och 5175 kr till Sydafrika, inklusive skatter och avgifter.

Totalt åtta nya destinationer har tillkommit i Emirates nätverk sedan början av 2013, däribland Stockholm, Tokyo Haneda och Clark i Filippinerna. Taipei, Kiev och Boston tillkommer i nätverket i början av 2014.

Det är inte bara destinationerna som blir fler, Emirates fortsätter också att utöka sin flotta med de allra senaste flygplanen. Antalet moderna maskiner ärl 210, inräknat de 41 Airbus A380 som flyger till 24 destinationer.

För mer information om Emirates, hur du bokar flyg och vilka priser och villkor som gäller, kontakta en resebyrå eller besök www.emirates.com

För mer information och mediekontakter

Lars-Ola Nordqvist, tel. 070-689 11 20, e-mail: lars@comvision.se

Elin Norlin, tel. 070-279 86 40, elin@comvision.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 134 destinationer i 76 länder över sex kontinenter, och är världens största flygbolag i sittplatskilometer. Emirates flyger med över 200 wide body-flygplan av typ Airbus och Boeing, inklusive 26 av branschens modernas A38. Därutöver har Emirates lagt order på ytterligare 191 flygplan, till ett värde av mer än 46 miljarder kr.

För mer information besök www.emirates.com