Emirates ”Hold My Fare” reserverar flygbiljetter i 48 timmar

Flygbolaget Emirates, som kopplar ihop människor och passioner världen över, förenklar för kunder på utvalda marknader och i Förenade Arabemiraten att boka resor. Nu kan flygresenären reservera sina flygbiljetter online och ”frysa” priset i 48 timmar medan de planerar sina affärsresor, familjesemestrar eller weekendresor. Emirates är det första flygbolaget i regionen som erbjuder denna tjänst till sina kunder.

Den nya funktionen ”Hold My Fare” på sajten emirates.se ger kunderna möjlighet att reservera sina biljetter och ”frysa” de konkurrenskraftiga priserna i upp till 48 timmar mot en låg avgift. Avgiften beräknas utifrån den bokade sträckan eller destinationen och tillämpas på alla bokade passagerare utom spädbarn. För att reservera biljetterna till det bästa priset och på den önskade linjen, uppmanas resenären att godkänna bokningen som sedan kommer att hållas på deras kreditkort. Avgiften återbetalas om kunden betalar biljetterna inom 48 timmar.

Thierry Antinori, Executive Vice President and Chief Commercial Officer, Emirates förklarar:

– Emirates strävar efter att hitta nya innovativa sätt att förbättra kundernas upplevelse när de bokar sina resor online. Med ”Hold My Fare” ger vi våra kunder ökad flexibilitet när de planerar sina resor. Kunderna kan i lugn och ro slutföra detaljerna i bokningen och ordna med boende, utan att vara oroliga för att flygbiljetterna till deras resmål ska ta slut, och med en garanti att priset för flygbiljetten inte förändras.

På betalningssidan på emirates.se kan kunderna välja alternativet ”Hold My Fare”. Kunderna får då en bokningsbekräftelse via mejl, med information om hur länge bokningen kommer att hållas, samt instruktioner och länkar till sidan ”Manage a booking” på Emirates hemsida där de kan betala flygbiljetterna. När kunderna väljer ”Pay Now” för att betala resan, presenteras även fler tjänster som är tillgängliga för dem, som reseförsäkring, bokning av hotell och hyrbil.

För mer information och mediekontakter
Elin Norlin, mobil 070-279 86 40, elin@comvision.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 146 destinationer i 81 länder över sex kontinenter, och är världens största flygbolag räknat i sittplatskilometer. Emirates flyger med 233 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 61 av branschens modernaste Airbus A380. Emirates har lagt den största ordern i flyghistorien på 150 Boeing 777 och 50 Airbus A380 till ett värde av 99 miljarder US dollar. Totalt har Emirates order på 278 nya flygplan, till ett värde av mer än 135 miljarder US dollar.

Citat

Emirates strävar efter att hitta nya innovativa sätt att förbättra kundernas upplevelse på när de bokar sina resor online. Med ”Hold My Fare” ger vi våra kunder ökad flexibilitet när de planerar sina resor. Kunderna kan i lugn och ro slutföra detaljerna i bokningen och ordna med boende, utan att vara oroliga för att flygbiljetterna till deras resmål ska ta slut, och med en garanti att priset för flygbiljetten inte förändras.