Emirates A380 dragplåster på ILA Berlin 2014

13 000 besökte maskinen på fem dagar!

Över 13000 personer, motsvarande 25 fulla flygningar med världens största passagerarflygplan, besökte Emirates utställda Airbus A380 på den nyligen avslutade flygutställningen ILA på Schönefeldflygplatsen i Berlin.

Köerna till jätteplanet ringlade stundtals flera hundra meter långa och Emirates fyrtioåttonde A380, som var den enda av sin typ på ILA, blev också utställningens mest besökta flygplan.

Emirates A380 levererades direkt till flygutställningen från Airbus i Hamburg. Den nya maskinen var, precis som Emirates övriga A380:or inredd med tre klasser, Första, Business och Ekonomi, och besökarna kunde därför se flygbolagets unika koncept med privata sviter i förstaklass, gemensam lounge för passagerarna i första- och businessklass, duschkabinerna för förstaklasspassagerarna samt de jättelika utrymmena i ekonomiklass.

Bild 1: Besökarna väntar på sin tur att komma ombord på Emirates A380.
Bild 2: Flygbild över Emirates A380 på ILA i Berlin.

För mer information och mediekontakter

Lars-Ola Nordqvist, tel. 070-689 11 20, e-mail: lars@comvision.se

Elin Norlin, tel. 070-279 86 40, elin@comvision.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 142 destinationer i 80 länder över sex kontinenter, och är världens största flygbolag i sittplatskilometer. Emirates flyger med över 200 wide body-flygplan av typ Airbus och Boeing, inklusive 48 av branschens modernaste Airbus A380. Emirates har nyligen lagt den största ordern i flyghistorien på 150 Boeing 777 och 50 Airbus A380 till ett värde av 99 miljarder US dollar. Totalt har Emirates order på 379 nya flygplan, till ett värde av mer än 164 miljarder US dollar