Emirates återupptar all verksamhet i USA

På grund av försenade utbyggnader av 5G-nät på amerikanska flygplatser har den federala luftfartsmyndighet i USA och Boeing upphävt den tidigare begränsningen, vilket gör det möjligt för Emirates att på ett säkert sätt återställa en fulltalig flygtidtabell till samtliga amerikanska destinationer till lördag.

• Flighter till Chicago, Dallas Fort Worth, Miami, Newark, Orlando och Seattle kommer att återupptas från och med 21 januari 2022.
  • Los Angeles-, New York JFK och Washington DC-flygningar förbli opåverkade.
  • Boston, Huston och San Francisco återgår på lördag till en Boeing 777.
  • Emirates flygtidtabell till alla sina tolv amerikanska destinationer förväntas vara återställda på lördag.

Johan Forsberg, Spotlight PR
johan.forsberg@spotlightpr.se

Berättelsen om Emirates började 1985 när vi startade verksamhet med bara två flygplan. Idag flyger vi världens största flottor, Airbus A380 och Boeing 777, och erbjuder våra kunder bekvämligheter med de senaste och mest effektiva wide-body maskiner i himlen.

Vi inspirerar resenärer runt om i världen med vårt växande nätverk av destinationer över hela världen, branschledande flygunderhållning, regionalt inspirerad mat och service i världsklass.