Emirates återupptar flyg till Stockholm från 1 augusti

Emirates kommer att återuppta passagerartjänster till Stockholm med veckovisa flygningar från och med den 1 augusti. Det gör att Emirates utökar sitt nätverk i Europa till 22 städer och ansluter kunder från Europa till Mellanöstern, Asien och Stilla havet samt Afrika.

Omstarten av Stockholm-flygningar innebär att alla Emirates-gateways i Skandinavien kommer att återuppta sina tjänster i augusti, då flyg till Oslo återupptas från 4 augusti och tjänster till Köpenhamn har varit i drift sedan juni.

Det gör att flygbolagets passagerarnätverk nu växer till 63 destinationer i augusti och kan erbjuda kunder över hela världen mer praktiska förbindelser till – och via – Dubai.

Flygen mellan Stockholm och Dubai kommer att gå på lördagar, en gång i veckan. Emirates flyg EK157 avgår från Dubai klockan 08:40 och anländer till Stockholm kl 13:10. Återflygningen EK 158 lämnar Stockholms Arlanda flygplats kl 15:05 och anländer till Dubai International Airport kl 23:20. Alla tider är lokala.

- Vi är väldigt nöjda över Stockholm åter finns i Emirates-nätverket. Sedan den 7 juli har vårt hem i Förenade Arabemiraten varit öppet för affärs- och fritidsresenärer och från och med augusti kommer våra kunder från Sverige att återigen kunna dra nytta av våra bekväma och säkra flygningar till Dubai och andra destinationer. Vi kommer att vidta alla möjliga åtgärder för att säkerställa våra resenärers hälsa och säkerhet, säger Björn Ekegren, Sverigechef på Emirates.

Flygningarna kommer att flygas med Emirates Boeing 777-300ER och kan bokas på emirates.com eller via resebyråer.

Dubai är öppet:

Resenärer i hela Emirates nätverk kan nu resa till Dubai eftersom staden har öppnat igen för affärs- och fritidsbesökare med nya flygresor som skyddar besökarnas och samhällets hälsa och säkerhet. För mer information om inträdeskrav för internationella besökare till Dubai, besök vänligen: www.emirates.com/flytoDubai

Flexibilitet och försäkring:

I samband med en gradvis återöppning av gränserna under sommaren har Emirates reviderat sina bokningsregler för att erbjuda kunderna mer flexibilitet och förtroende för att planera sina resor. Kunder vars resplaner störs av COVID-19-relaterade flyg- eller resebegränsningar kan helt enkelt hålla fast vid sin biljett som är giltig i 24 månader och omboka för att flyga vid ett senare tillfälle; begära resekuponger för att kompensera för framtida Emirates-köp, eller begära återbetalning via ett onlineformulär på Emirates webbplats eller via sin resebokningsagent.

Hälsa och säkerhet först:

Emirates har genomfört en omfattande uppsättning åtgärder vid varje steg i kundresan för att säkerställa säkerheten för sina kunder och anställda på marken och i luften, inklusive distribution av komplett hygienutrustning som innehåller masker, handskar, handrengöringsmedel och antibakteriella våtservetter till alla kunder. För mer information om dessa åtgärder och de tjänster som finns tillgängliga på varje flyg, besök vänligen:

www.emirates.com/yoursafety

Resebegränsningar:

Kunderna påminns om att resebegränsningar förblir på plats och resenärer kommer endast att accepteras på flygningar om de uppfyller behörighets- och inträdeskriterierna i sina destinationsländer. Besök: www.emirates.com/travelrestrictions

Bosatta i Dubai kan kontrollera de senaste resekraven på: www.emirates.com/returntoDubai

Sami Tahir, Spotlight PR
E-mail: sami.tahir@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 158 destinationer i 84 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 271 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 114 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 214 nya flygplan, till ett värde av mer än 100 miljarder US dollar.