• Emirates/

Emirates återupptar passagerarflyg till 9 destinationer, inklusive förbindelser mellan Storbritannien och Australien

Emirates kommer från och med 21 maj att börja flyga igen. Destinationerna som återupptas är London Heathrow, Frankfurt, Paris, Milano, Madrid, Chicago, Toronto, Sydney och Melbourne. Flygbolaget kommer också att erbjuda anslutningar i Dubai för kunder som reser mellan Storbritannien och Australien.

Dessa flygningar är tillgängliga för bokning på emirates.com.

Resenärer accepteras endast på dessa flygningar om de uppfyller behörighets- och inresekriterier i destinationsländerna.

Hela pressmeddelandet här: https://www.emirates.com/media-centre/emirates-resumes-passenger-flights-to-9-destinations-including-connections-between-uk-and-australia/

Alice Käck, Spotlight PR. Telefon: 073-610 25 54, E-mail: alice.kack@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 158 destinationer i 84 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 271 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 114 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 214 nya flygplan, till ett värde av mer än 100 miljarder US dollar.