Emirates Boeing-plan får rymligare säten i Business Class

Emirates Business Class i Boeing 777-planen får en helt ny design, med rymligare säten i 2-2-2-konfiguration. Sätena i de uppdaterade Business Class-kabinerna kan fällas ut, har ergonomiskt huvudstöd och är två tum bredare än flygbolagets tidigare säten i samma klass.

Resenärer som åker Emirates Business Class kan utöver rymliga säten också utnyttja funktioner som:

• 23-tums skärm
  • Touchscreen-kontroll för sätet och underhållningssystemet
  • En rad olika ljusinställningar
  • Egen minibar
  • Fotstöd och skoförvaring
  • Avskärmande panel mellan sätena

Boeing-planens nya kabindesign i Business Class erbjuder även en minilounge med snacks och dryck och är i 2-klasskonfiguration, med 38 säten i Business Class och 264 säten i Economy Class.

Emirates har investerat över 150 miljoner dollar i att renovera 10 befintliga 777-200LR-flygplanen i sin flotta.

För mer information, vänligen se här.

Max Hansen, Spotlight PR. Telefon: 0720367004, E-mail: max.hansen@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 201
8 utnämndes Emirates till bästa interkontinentala flygbolag på Grand Travel Awards. Emirates flyger till 159 destinationer i 85 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 269 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 101 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 263 nya flygplan, till ett värde av mer än 103 miljarder US dollar.