Emirates erbjuder specialpriser till värmen

Svenska resenärer som planerar att åka till värmen i vår har nu möjlighet att ta del av Emirates attraktiva priser till Dubai och flera andra populära destinationer i Asien och Afrika. En tur- och returbiljett till Dubai kostar från 3 390 kronor om den bokas före 25 februari.

Emirates lanserar årets vårkampanj med tur- och returpriser till varma destinationer. Resorna bokas innan den 25 februari och gäller för resor från den 6 april - 27 juni 2015.

Förutom Dubai, är några av destinationerna som ingår i kampanjen Bangkok, Kuala Lumpur, Singapore, Kapstaden, Mauritius, Seychellerna och Phuket. Dessa resor går från Stockholm via Dubai.

Emirates generösa bagagevikt på 30 kg i Economy Class är ett plus för familjer som reser med barn. De som reser i Business Class får ta med bagage på 40 kg. Ombord erbjuds resenärerna det prisbelönta underhållningssystemet ice som innehåller fler än 2 000 kanaler med filmer, tv, musik och spel för både barn och vuxna.

På Stockholm - Dubai-linjen flyger Emirates det moderna flygplanet Boeing 777-300ER som erbjuder First Class Suites, helt fällbara säten i Business Class och komfortabla säten med gott om benutrymme i Economy Class. Det dagliga flyget EK158 från Stockholm - Arlanda kommer sommartid att avgå kl. 14:15 och ankomma till Dubai kl. 22:30. Returflyget EK157 från Dubai kommer att avgå kl. 08:00 och ankomma till Stockholm - Arlanda kl. 12:30.

Här följer ett urval av de destinationer som ingår i årets vårkampanj:

Economy Class

Seychellerna 28 150 SEK
Phuket 19 350 SEK
Hong Kong 17 850 SEK

Samtliga kampanjpriser gäller tur- och returbiljetter från Stockholm per person inklusive flygbränsletillägg och skatter.

För mer information och mediekontakter:
Lars-Ola Nordqvist, mobil 070-689 11 20, lars@comvision.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 148 destinationer i 83 länder över sex kontinenter, och är världens största flygbolag räknat i sittplatskilometer. Emirates flyger med 232 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 58 av branschens modernaste Airbus A380. Emirates har nyligen lagt den största ordern i flyghistorien på 150 Boeing 777 och 50 Airbus A380 till ett värde av 99 miljarder US dollar. Totalt har Emirates order på 283 nya flygplan, till ett värde av mer än 138 miljarder US dollar.