Emirates erbjuder specialrabatter vid bokningar till Expo-2020

Emirates, huvudpartner och officiellt flygbolag för Expo 2020 Dubai, har lanserat en global kampanj för att marknadsföra Dubai som destination i vinter. Erbjudandet Early Bird Expo 2020 Dubai ger resenärer upp till 20% rabatt på resor till Dubai när de bokar sina flyg tidigt.

”Dubai har något för alla och i vinter, när vår hemstad arrangerar Expo 2020, kommer utbudet av evenemang och attraktioner att öka. Vi ger ett gratis Expo-dagspass till alla som reser till Dubai med Emirates under Expo-perioden och för Skywards-medlemmar har ’miles i minuten’ introducerats. Vi har också lanserat en tidig bokningsrabatt på flyg till Dubai på alla våra marknader”, säger Adnan Kazim, Emirates’ kommersiella chef.

Emirates specialerbjudanden inkluderar:

• Early bird-rabatt: Erbjudandet gäller returbiljetter som bokats med Dubai som slutdestination mellan 26 september 2021 och 31 mars 2022. Det är giltigt på bokningar som görs mellan den 9 och 30 september 2021 via Emirates.com, Emirates kundtjänst eller resebyrå och gäller för Business och Economy, Saver samt Flexbiljetter.
  • Gratis Emirates Expo-dagspass: Resenärer som flyger med Emirates till och genom Dubai under Expo 2020 kommer få ett gratis Emirates Expo-dagspass för varje flygbiljett som bokas med flygbolaget. För mer information, klicka här.
  • Tjäna en mile i minuten i Dubai: Emirates resenärer kan tjäna en Skywards Mile för varje minut de spenderar i Dubai mellan 1 oktober 2021 och 31 mars 2022. Befintliga och nya Emirates Skywards-medlemmar som registrerar sig innan 31 mars 2022 kan nyttja erbjudandet på Emirates.com och tjäna upp till 5,000 Miles. Erbjudandet gäller på alla Emiratesbiljetter bokade mellan 1 augusti 2021 och 31 mars 2022.

Sju avgångar i veckan med start 1 november
Emirates har återupptagit flygningar till över 120 destinationer i samband med att internationella gränser öppnats och resebegränsningar lättat. Idag flyger Emirates 5 passagerarflyg varje vecka från Stockholm till Dubai. Från och med den 1 november avgår ett flyg per dag.

Världsutställningen Expo 2020 i Dubai
Från oktober bjuder Dubai in hela världen till att vara en del av den gigantiska utställningen Expo 2020. Det är en världsutställning med fantastiska upplevelser för hela familjen och kommer präglas av hållbarhet, mobilitet och möjligheter. Paviljongerna är en imponerande upplevelse inifrån och ut – fylld med avancerad teknik, ljus och ljud i världsklass.

Utforska Dubai med Emirates
Resenärer kan nu också ta del av exklusiva erbjudanden och rabatter på över 450 platser genom att visa upp sitt Emirates‑boardingkort. De kan äta på några av stadens främsta restauranger, ta del av familjeunderhållning i världsklass och slappna av på spaanläggningar till ett förmånligt pris. Erbjudandet gäller fram till den 30 september 2021.

Hälsa och säkerhet
Genom att sätta passagerarnas hälsa och välbefinnande först har Emirates infört en omfattande uppsättning säkerhetsåtgärder vid varje steg av kundresan. Flygbolaget har nyligen också infört kontaktlös teknik och utökat sina digitala verifieringsmöjligheter för att ge sina kunder ännu fler möjligheter att använda IATA Travel Pass i sommar.

Reseförsäkring
Emirates fortsätter att leda branschen med innovativa produkter och tjänster som tillgodoser resenärernas behov under en föränderlig tid. Nyligen tog flygbolaget sina kundinitiativ ett steg längre med ännu fler generösa och flexibla bokningspolicys, en utökning av multiriskförsäkringen samt hjälpte kunder att behålla sin miles och nivåstatus.

Johan Forsberg, Spotlight PR
E-mail: johan.forsberg@spotlightpr.se

Berättelsen om Emirates började 1985 när vi startade verksamhet med bara två flygplan. Idag flyger vi världens största flottor, Airbus A380 och Boeing 777, och erbjuder våra kunder bekvämligheter med de senaste och mest effektiva wide-body maskiner i himlen.

Vi inspirerar resenärer runt om i världen med vårt växande nätverk av destinationer över hela världen, branschledande flygunderhållning, regionalt inspirerad mat och service i världsklass.