Emirates får pris för bästa digitala kundupplevelse

Emirates har tilldelats priset för att ha den bästa kunddataplattformen. Av 110 stora serviceorganisationer rankas flygbolaget högst när det kommer till bästa kundupplevelse och digitala funktioner. Priset delades ut av Sitecore, den världsledande plattformen för digitala upplevelser, under Dubais teknikmässa GITEX.

Emirates har under de senaste fyra åren investerat i lösningar som Sitecore Boxever och använt det i kombination med sin egenutvecklade marknadsföringsdataplattform för att leverera lösningar till komplexa och krävande kundbehov.

– Sitecore Middle East uppmärksammar Emirates marknadsföringsteam som drivit sina digitala kundupplevelser genom att använda Sitecores lösning. Emirates visar hur Mellanöstern är ledande inom digital innovation och får sina kunder engagerade i webbplatsbesöken, säger Mohammed AlKhotani, Sitecores områdeschef.

– Vi på Emirates är hedrade över att få ett pris i digital kundupplevelse. Världen av kundupplevelse har utvecklats enormt under de senaste åren och vår ambition är att leverera den bästa kundupplevelsen inom resebranschen, säger Boutros Boutros, Divisional Senior Vice President, Corporate Communications, Marketing & Brand på Emirates Group.

Priset representerar Emirates fortsatta investering i relevanta och personliga upplevelser genom hela den digitala kundresan. Sitecores utmärkelse betonar också Emirates strävan om att leverera de bästa kundupplevelserna inom flygbranschen: digitalt, på marken och ombord.

För övrig information: https://www.emirates.com/media-centre/emirates-recognized-for-excellence-in-digital-customer-experience/

Johan Forsberg, Spotlight PR
E-mail: johan.forsberg@spotlightpr.se

Om Sitecore
Sitecore levererar en digital upplevelseplattform som ger varumärken möjlighet att bygga relationer med sina kunder. Som branschledare och enda företag som sammanför innehåll, handel och data till en uppkopplad plattform levererar de miljontals digitala upplevelser varje dag. Ledande företag som American Express, ASOS, Kimberly-Clark, L’Oréal och Volvo Cars använder Sitecore för en mer engagerad och personlig kundupplevelse. Läs mer på sitecore.com.

Berättelsen om Emirates började 1985 när vi startade verksamhet med bara två flygplan. Idag flyger vi världens största flottor, Airbus A380 och Boeing 777, och erbjuder våra kunder bekvämligheter med de senaste och mest effektiva wide-body maskiner i himlen.Vi inspirerar resenärer runt om i världen med vårt växande nätverk av destinationer över hela världen, branschledande flygunderhållning, regionalt inspirerad mat och service i världsklass. Läs mer på www.emirates.com.