• Emirates/

Emirates finkammar världen efter kabinpersonal – besöker trettio städer under sex veckor

Stockholm, 17 maj 2022 – Emirates, världens mest globala flygbolag, söker nu efter nya talanger med passion för service, att ansluta till det prisbelönta teamet ombord.

I samband med att antalet flygresor åter ökar, söker Emirates efter nya flygande kollegor. Rekryteringsgruppen reser därför till 30 städer runt om i världen för att leta nya potentiella kandidater Intervjuerna sker under 6 veckor på olika platser, från Australien till ett dussintal europeiska städer, däribland Stockholm - där personliga intervjuer hålls den 26 maj.

– Emirates är ett otroligt spännande bolag att jobba för om du är intresserad av en karriär inom flygbranschen. Vi har sett ett enormt intresse sedan vi började rekryteringskampanjen i november. Även om en del av ansökningsprocessen sker online, anstränger vi oss alltid för att möta våra potentiella kandidater personligen när vi kan. Det är därför vårt Talent Acquisition-team gör en intensiv turné i 30 städer för att träffa potentiella kandidater, säger Manal Al Soori, Emirates Vice President för People Experience.

Emirates globala kabinpersonal representerar över 160 nationaliteter, vilket återspeglar flygbolagets kundmix och internationella verksamhet i över 130 städer på sammanlagt sex kontinenter.

Samtliga av Emirates flygande personal är baserade i Dubai, med boende som tillhandahålls av företaget, lön som är skattefri och många fler förmåner.

Är du intresserad av rollen som kabinpersonal hos Emirates? Läs mer och ansök här: https://www.emiratesgroupcareers.com/cabin-crew/

Fannie Friberg, Spotlight
E-mail: Fannie.friberg@spotlightcom.se

Historien om Emirates började 1985 när vi startade verksamheten med bara två flygplan. Idag flyger vi världens största flygplan, Airbus A380 och Boeing 777, och erbjuder våra kunder bekvämligheter med de senaste och mest effektiva wide-body maskinerna i skyn. Vi inspirerar resenärer runt om i världen med vårt växande nätverk av destinationer, vårt branschledande underhållningssystem ombord, mat med doft och smak av olika destinationer samt service i världsklass.