Emirates firar 100 A380s i sin flotta

-      sänker priset till en rad populära resmål i österut

Stockholm, 12 september 2017Emirates firar leveransen av det 100:e exemplaret av superjumboplanet A380. Det firar man med att erbjuda biljetter till extra förmånliga priser till en rad spännande destinationer i världen. Svenska resenärer kan mellan den 12 – 21 september 2017 fynda biljetter till heta resmål som Dubai, Bangkok och Denpasar.

Emirates är det flygbolag med flest A380- och B777-flygplan i sin flotta – 260 för att vara exakt – och flyger i dag med en modern B777 i treklasskonfiguration med förstaklasskabin mellan Stockholm och Dubai.

Genom ett ännu större utbud av A380-flygningar från Dubai till destinationer i Asien, Indiska Oceanen, Australien och Nya Zeeland kan svenska resenärer enklare uppleva Emirates flaggskepp. Passagerare i första- och businessklass kan även njuta av den nya ombordloungen på A380 där passagerarna kan njuta av gourmetsnacks, exklusiva viner och champagne från framstående vinregioner i världen.

Emirates prisvinnande underhållningssystem ICE ombord
Med Emirates underhållningssystem ICE, som vunnit pris 13 år i rad av Skytrax, kan resenärer dessutom välja underhållning från över 2 500 kanaler. ICE innehåller allt från de senaste filmerna och TV-serierna, till sport, ljudböcker och musik.

Om Emirates säljkampanj*:

Kampanjperiod: 12 september till 21 september
Reseperiod: 22 september till 12 december 2017

Destination Ekonomi Business
Dubai 4 380 SEK 18 599 SEK
Bangkok 4 380 SEK 16 399 SEK
Denpasar 5 880 SEK 23 149 SEK

Läs mer på Emirates kampanjsida här

*Alla priser är frånpriser och gäller för tur- och returflyg i Economy eller Business Class. Antalet platser är begränsat beroende på tillgänglighet, och särskilda villkor gäller. Priset är per person och inkluderar alla skatter och avgifter. Priset i Business Class gäller när man reser minst 2 och max 9 personer tillsammans. Observera att priserna kan variera beroende på resperiod och eventuella skatthöjningar orsakade av valutaförändringar.

Kevin Bell, Spotlight PR. Telefon: 0736526173, E-mail: kevin.bell@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 157 destinationer i 84 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 260 wide body-maskiner från Airbus och Boeing, inklusive 96 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 215 nya flygplan, till ett värde av mer än 108 miljarder dollar.