Emirates firar kärlek ombord och i lounger världen över

Emirates vill skapa säsongsbaserade, unika och minnesvärda reseupplevelser för sina kunder. Alla hjärtans dag är inget undantag – då kommer kärlek firas både ombord på deras flygningar samt i Emirates First Class och Business Class-lounger världen över.

Emiratesresenärer i First Class, Business Class och Economy Class kommer under Alla hjärtans dag få desserter på temat kärlek. I First Class och Business Class kan resenärer välja mellan jordgubbsfeuilletine med vit chokladmousse eller jordgubbsgelé. I Economy Class bjuds resenärer på mörk chokladmousse fylld med kanderade hjärtan till efterrätt.

Genom Emirates underhållningssystem ice går det också att få sig en dos av romantik. I nöjesutbudet finns klassiska romantiska komedier som Notting Hill, Min bäste väns bröllop och Mamma Mia! Here We Go Again. Emirates har även tagit fram speciella spellistor för Alla hjärtans dag: ”Romantic Moments” och ”Love at First Flight”. Det går också att skapa egna spellistor genom Emirates app, som enkelt synkas till sin flygstol ombord.

Mellan 13–15 februari kommer resenärer i Emirates First Class och Business Class-lounger i Dubai kunna njuta av bland annat champagnen Möet & Chandon Rosé Impérial, hallontryffel, red velvet-glass, speciella kaffesmaker från Coffee Planet, kakor från Costa Coffee, ett unikt Voss-vatten med smak av jordgubb och vattenmelon samt ett rombaserat te med smak av mojito från Dilmah. I loungerna kommer det även finnas speciella spaerbjudanden samt gratis flaskgravyr vid inköp av sprit från varumärket Le Clos.

Alice Käck, Spotlight PR. Telefon: 073 610 2554, E-mail: alice.kack@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 158 destinationer i 86 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 274 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 109 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 243 nya flygplan, till ett värde av mer än 100 miljarder US dollar.