Emirates Group släpper sin årliga miljörapport

Emirates Group, som består av Emirates airline och dnata, publicerar i dag sin årliga miljörapport. Rapporten, som publiceras för sjätte året i rad, beskriver koncernens miljöarbete för räkenskapsåret 2015-16.

Rapporten, som granskats av PwC, presenterar koncernens hållbarhetsarbete och omfattar flygverksamheten, dnatas frakt- och markhanteringsverksamhet och andra markbundna kommersiella verksamheter så som ingenjörstjänster och catering.

För mer information, samt för att ladda ner Emirates årliga miljörapport, vänligen klicka här.

Kevin Bell, Spotlight PR. Telefon: 0736526173, E-mail: kevin.bell@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 154 destinationer i 83 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 249 wide body-maskiner från Airbus och Boeing, inklusive 88 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 231 nya flygplan, till ett värde av mer än 112 miljarder US dollar.