Emirates hjälper till att belysa frågan om människohandel

Emirates stöttar ”It's a Penalty”-kampanjens senaste globala kampanjfilm "What is Human Trafficking?" som lanserades i samarbete med skådespelaren Liam Neeson. Kortfilmen är utformad för att utbilda världen om missuppfattningarna och verkligheten av den människohandel och exploatering som sker globalt.

Genom att få ut budskapet på ICE-underhållningssystem ombord alla flygningar från oktober hoppas Emirates att belysa det globala problemet och hjälpa fler människor att förstå vad människohandel är. Med ökad medvetenhet kan fler misstänkta fall identifieras och rapporteras, och därigenom kan de som riskerar att bli offer skyddas.

Som en av världens största kontaktytor för människor och platser har Emirates åtagit sig att bidra till att stoppa det här brottet för mänskligheten.

Emirates Group har även en policy för att motverka slaveri och människohandel och publicerar årligen transparensuttalanden om Modern Slavery Act som en del av sitt pågående åtagande att bekämpa människohandel.

Läs hela pressmeddelandet här: https://www.emirates.com/media-centre/emirates-helps-shine-a-spotlight-on-the-issue-of-human-trafficking/

Om It’s a Penalty:
Sedan 2014 har It's a Penalty arbetat för att störa den snabbast växande och näst största brottsindustrin i världen: människohandel och exploatering. It's a Penalty ökar medvetenheten och utbildar samhället genom att tillhandahålla en plattform - utrusta människor med verktygen för att skydda dem som utnyttjas eller människohandel. Kampanjens otroliga inverkan är ett resultat av samarbete med strategiska intressenter, såsom högprofilerade idrottsutövare, rese- och turistindustrin - inklusive flygbolag, hotell och transportföretag - idrottsstyrande organ/värdkommittéer, icke-statliga organisationer, regeringar och företag.

Instagram: @its_apenalty - Twitter: @its_apenalty - Facebook: FB.com/itsapenaltycampaign

Sami Tahir, Spotlight PR
E-mail: sami.tahir@spotlightpr.se