Emirates Holidays etablerar sig i Danmark och Sverige

Stockholm, 6 mars 2019 - Emirates Holidays, en del av dnata, är redo att etablera sig i Danmark och Sverige under våren 2019. Emirates Holidays är kända för ett stort urval av handplockade och unika resepaket som i första hand fokuserar på att främja reslusten till Dubai i Förenade Arabemiraten.

Den nya filialen i Skandinavien kommer att finnas för att skapa unika reseupplevelser av högsta kvalitet till svenska och danska resenärer. Det nya kontoret kommer att vara beläget i Köpenhamn och bemannade med ett starkt team av lokala reseexperter.

Vi är glada att expandera Emirates Holidays närvaro till Danmark och Sverige. Båda marknaderna är mycket värdefulla för oss och vi ser fram emot att ge resenärer fler möjligheter till skräddarsydda reseupplevelser för Dubai, säger Kenneth Andersen, General Manager för Emirates Holidays Scandinavia.

Emirates Holidays, som har funnits i över 20 år, verkar på 38 marknader över hela världen och uteslutande via Emirates
nätverk. De erbjuder all-inclusive paketresor till Dubai och andra utvalda destinationer. Emirates Holidays är engagerade i att tillhandahålla exceptionella kvalitetspaket och erfarenheter av högsta kvalitet genom nära relationer med viktiga leverantörer och partners, samt leverera en differentierad kvalitet på service och lokal kunskap. Emirates Holidays Scandinavia är redan medlem i den danska resegarantifonden och kommer söka medlemskap i både den svenska och danska resebyråföreningen.

Expansionen av Emirates Holidays nätverk till Skandinavien kommer bidra till ytterligare tillväxt för resebyråns flaggskeppsdestination Dubai, som förväntas ta emot över 20 miljoner internationella besökare år 2020 när Dubai är värd för Expo 2020.

Isadora Cugler, Spotlight PR. Telefon: 070 508 09 88, E-mail: isadora.cugler@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 158 destinationer i 86 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 274 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 109 av branschens modernaste Airbus A380.