Emirates Holidays gör resan smidigare med Airport Ease och Airport Ease +

Med den nya tjänsten erbjuder Emirates Holidays en snabb, säker och smidig upplevelse hela vägen genom flygplatsen

Reser du från en ny flygplats – eller kanske är det bara länge sedan du senast reste bort? Hur hittar du till passkontrollen, kommer bagaget snart och hur kommer du vidare till hotellet? Det kan vara mycket att hålla reda på när du precis har landat i ett främmande land – och på en stor flygplats.

Nu kan kunder hos Emirates Holidays som besöker Dubai hoppa över alla stressmoment och börja semestern direkt. Emirates Holidays erbjuder nu möjligheten att uppgradera flygplatsupplevelsen och få hjälp att hantera ankomst, avresa eller båda delar av vänliga och professionella assistenter. Detta innebär att du som resenär nu kan påbörja din semester med mindre kö och mer avskildhet och lugn.

Den extra tjänsten har fått namnet Airport Ease och produkten lanseras med ett speciellt introduktionserbjudande som garanterar den ultimata flygplatsupplevelsen vid ankomst från bara 1 149 SEK*. Erbjudandet, som gäller för två personer och upp till fyra väskor, inkluderar en smidig upplevelse från början till slut med Meet & Greet före passkontrollen, fast-track genom pass- och säkerhetskontroll, personlig guide genom ankomsthallen och Emirates exklusiva Chauffeur Drive-tjänst, redo med en BMW 5-serie inklusive chaufför för vidare transport till hotellet.

Emirates Holidays kommer också att hantera och hämta bagage som sedan levereras direkt till valfri adress i Dubai.

Specialtjänsten kan också uppgraderas till Airport Ease +, som täcker både ankomst- och avreseupplevelsen, från 2 799 SEK**. Den skräddarsydda flygplatstjänsten gäller för två personer och upp till fyra väskor och inkluderar Meet & Greet vid ankomst, personlig guide och fast-track vid pass- och säkerhetskontroll. Samtidigt erbjuder Airport Ease + Emirates BMW Series 5 Chauffeur Drive-tjänst till och från flygplatsen samt bagageupphämtning och bekväm leverans – efter överenskommelse – till kundens hotell eller annan adress i Dubai.

Vid avresa med Airport Ease + kan Emirates Holidays kunder ordna alla formaliteter kring incheckningen hemifrån eller från hotellet och få sitt bagage transporterat till flygplatsen, där kunden kan hoppa över incheckningskön och gå direkt till pass- och säkerhetskontroll. Airport Ease + inkluderar också tillgång till Marhaba-loungen på Dubais internationella flygplats med gratis mat och dryck, WiFi och gott om avkoppling och lugn före avresan.

Sami Tahir, Spotlight PR
E-mail: sami.tahir@spotlightpr.se

OM EMIRATES HOLIDAYS

Emirates Holidays är ett globalt team av reseexperter som själva har en passion för att resa och utforska världen. Teamet bidrar med en mängd kunskap och egna erfarenheter som kunderna kan dra nytta av - med allt från lokala tips till viktig reseinformation.

Under resan prioriterar Emirates Holidays hälsa och säkerhet genom att uteslutande välja hotell- och resepartner som lever upp till högsta standard för komfort och välbefinnande. Samtidigt erbjuder Emirates Holidays extra trygghet och finns tillgängligt för assistans och ändringar i resan 24/7.

*Ordinarie pris för Airport Ease från 1 219 SEK. Det angivna paketpriset är ett introduktionspris för juli månad.