Emirates Holidays: Resebyrån ändrar regler för ombokning och avbokning

• För att erbjuda utökad trygghet för kommande semesterplaner har Emirates Holidays i Sverige och Danmark nu ändrat villkoren för bokning och avbokning
  • Du kan omboka din resa kostnadsfritt upp till 14 dagar före avresan om den bokas till och med den 31 mars med avresa före den 31 oktober
  • Upp till 35 dagar före avresa kan du avbryta bokningen och få full återbetalning. Resan måste dock bokas mellan 5 och 31 mars*

- Osäkerheten kring COVID-19 är stor bland våra resenärer och vi befinner oss i en period då många bokar sina sommarresor. Det är därför vi har valt att släppa på våra bokningsregler så att våra kunder kan fortsätta att boka sina resor i lugn och ro, säger Kenneth Andersen, Skandinavisk chef på Emirates Holidays.

De nya reglerna innebär bland annat att resor som bokats fram till den 31 mars kan ombokas kostnadsfritt till ett annan avresedatum eller resmål så länge som det görs senast 14 dagar före avresa. Det bör emellertid noteras att en ombokning trots detta kan innebära en prisförändring på grund av prisändringar på flyg eller hotell. Emirates Holidays kommer vidare att vara flexibla när det kommer till att hitta de bästa alternativen för resenärerna.

*Tillfällig ändring av resevillkoren:

- De tillfälliga villkoren gäller för paketresor till alla Emirates Holidays resmål.

- Resan måste bokas mellan den 5 - 31 mars 2020 för att kunna återbetalas.

- Avresa måste ske senast den 31 oktober 2020.

- Ombokning måste göras senast 14 dagar före avresa och gäller alla bokningar före 31 mars.

- Eventuell avbokning av en resa måste ske minst 35 dagar före avresan.

Samtidigt konstaterar Emirates Holidays att förändringarna bör ses som ett tillägg till de regler som redan gäller för branschen -inklusive reglerna för avbokning av paketresor i samband med UDs rekommendationer.

Alice Käck, Spotlight PR.
E-mail: alice.kack@spotlightpr.se