Emirates inför specialpriser till Dubai och fjärran destinationer

Inför de svenska sommar- och höstsemestrarna erbjuder nu Emirates attraktiva priser till flera populära destinationer. En tur-och-retur-biljett till Dubai kostar exempelvis inte mer än 4 250 kr om den bokas före 31 maj.

Ytterligare en populär destination bland svenskarna är Bangkok dit man nu kan resa tur-och-retur för endast 5 040 kr. Övriga resmål som ingår i rabattkampanjen är Phuket, Singapore, Sydney, Kuala Lumpur, Johannesburg, Kapstaden, Bangalore och Bombay.*

Emirates generösa bagagevikt på 30 kg i Ekonomiklass är ett plus för semestrande familjer, liksom bolagets prisade underhållningssystem ice, som erbjuder mer än 1 600 kanaler med filmer, tv, musik och spel för både barn och vuxna.

Från Stockholm till Dubai flyger Emirates dagligen stora och moderna Boeing 777-plan. EK158 från Stockholm Arlanda lyfter 13.55 och ankommer i Dubai 22.55.  Returflyget från Dubai avgår 07.15 och landar 12.00 i Stockholm.

*Erbjudandet gäller för bokningar som är gjorda före 31 maj 2014 och för reseperioden 23 april till 10 december 2014. Specialpriset till Dubai gäller för resande fram till 30 september 2014.

Prisexempel (tur-och-retur i Ekonomiklass, priset i SEK per person, inklusive flygbränsletillägg och skatter).

Bangkok  5 040
Dubai 4 250
Phuket 5 740
Singapore 4 840
Sydney 10 540
Kuala Lumpur 5 770
Johannesburg 5 750
Kapstaden  7 950
Bangalore 5 470
Bombay 4 490

Till redaktionen:

Bildtext:
1. Emirates flyger Boeing 777 på direktrouten Stockholm-Dubai.

För mer information och mediekontakter

Lars-Ola Nordqvist, tel. 070-689 11 20, e-mail: lars@comvision.se

Elin Norlin, tel. 070-279 86 40, elin@comvision.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 142 destinationer i 80 länder över sex kontinenter, och är världens största flygbolag i sittplatskilometer. Emirates flyger med över 200 wide body-flygplan av typ Airbus och Boeing, inklusive 47 av branschens modernaste A380. Emirates har nyligen lagt den största ordern i flyghistorien på 150 Boeing 777 och 50 Airbus 380 till ett värde av 99 miljarder US dollar. Totalt har Emirates order på 379 nya flygplan, till ett värde av mer än 164 miljarder US dollar