Emirates inleder samarbete med Sweden-India Business Council

Flygbolaget Emirates tecknar partneravtal med affärsnätverket Sweden-India Business Council (SIBC). Avtalet ska underlätta förbindelserna med Indien för svenska företag och främja samarbeten länderna emellan. Emirates stora nätverk erbjuder flygförbindelse via Dubai till tio städer i Indien och med tidtabeller som gynnar svenska resenärer.

Genom samarbetet med SIBC tar Emirates initiativ för att skapa bättre förutsättningar för företag med handel mellan Sverige och Indien. Emirates har sedan november 2014 anpassat sina tidtabeller för att underlätta resenärernas transfer i Dubai och minska väntetiden.

– Våra Indienlinjer är mycket viktiga för oss och vår relation med SIBC har nu lett till att vi tar steget fullt ut med ett avtal som gynnar alla medlemmar men även andra svenska företag och resenärer till Indien. De senaste ändringarna i tidtabellen gör att flygningen med Emirates blir ännu bekvämare, säger Björn Ekegren, Sverigechef Emirates.

– Emirates har en stark produkt och satsar stort på Indien, vilket är bra både för oss och våra medlemmar. Med deras många flyglinjer till flertalet städer i Indien, kan Sweden-India Business Council fortsätta förmedla budskapet att man bör titta på fler städer än enbart de mer kända städerna i Indien för etablering, det är där tillväxten sker, säger Robin Sukhia, VD för Sweden-India Business Council.

Emirates har varit, och fortsätter att vara, en ledare när det gäller att omdefiniera flygresor, och flygbolaget samarbetar med tillverkare och leverantörer för att säkerställa att alla delar av kundupplevelsen lever upp till bolagets krav. Emirates är världens största operatör av A380 och olika varianter av Boeing 777. Resenärer i alla klasser kan njuta av gourmetmat och smidiga transfers i Emirates toppmoderna flygplatsnav i Dubai. Emirates flyger till följande tio städer i Indien; Ahmedabad, Mumbai (Bombay), Bangalore, Chennai (Madras), Kochi, Delhi, Hyderabad, Kolkata, Kozhikode och Thiruvananthapuram.

För mer information och mediekontakter
Lars-Ola Nordqvist, tel. 070-689 11 20, e-mail: lars@comvision.se
Elin Norlin, tel. 070-279 86 40, e-mail: elin@comvision.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. Emirates flyger till 148 destinationer i 83 länder över sex kontinenter, och är världens största flygbolag räknat i sittplatskilometer. Emirates flyger med 232 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 58 av branschens modernaste Airbus A380. Emirates har nyligen lagt den största ordern i flyghistorien på 150 Boeing 777 och 50 Airbus A380 till ett värde av 99 miljarder US dollar. Totalt har Emirates order på 283 nya flygplan, till ett värde av mer än 138 miljarder US dollar.

Citat

Våra Indienlinjer är mycket viktiga för oss och vår relation med SIBC har nu lett till att vi tar steget fullt ut med ett avtal som gynnar alla medlemmar men även andra svenska företag och resenärer till Indien. De senaste ändringarna i tidtabellen gör att flygningen med Emirates blir ännu bekvämare.
Björn Ekegren, Sverigechef Emirates
Emirates har en stark produkt och satsar stort på Indien, vilket är bra både för oss och våra medlemmar. Med deras många flyglinjer till flertalet städer i Indien, kan Sweden-India Business Council fortsätta förmedla budskapet att man bör titta på fler städer än enbart de mer kända städerna i Indien för etablering, det är där tillväxten sker.
Robin Sukhia, VD för Sweden-India Business Council