Emirates introducerar dubbla avgångar från Arlanda till Dubai

Stockholm, 31 maj 2018 - Emirates meddelade idag att de från och med den 1 december 2018 kommer att utöka sina avgångar från Stockholm, Arlanda, till Dubai till två avgångar per dag. Emirates erbjuder även dubbla avgångar från Stockholm till Dubai under sommarmånaderna och de utökade tjänsterna ger kunderna flexiblare alternativ för förbindelser till och från Emirates globala nätverk av destinationer.

Emirates lanserades i Sverige den 4 september 2013 och har sedan dess haft en positiv tillväxt. Det nya initiativet kommer som ett svar för att möta den växande efterfrågan på resor från Stockholm till Dubai samt till Emirates övriga nätverk av destinationer.

De utökade tjänsterna kommer att erbjuda smidigare förbindelser för passagerare som flyger med Emirates från Stockholm till en rad destinationer i Afrika, Sydostasien och Australien/Asien, inklusive Sri Lanka, Bali, Myanmar, Sydafrika, Kenya, Tanzania och Nya Zeeland.

Den nya flygningen EK156, avgår från Arlanda klockan 21:10 och anländer i Dubai 06:30 nästa dag. Returflyget EK155 avgår från Dubai klockan 15:00 och anländer till Arlanda 18:45. Den tidiga ankomsttiden i Dubai ger svenska resenärer hela dagen att sätta igång semestern eller för en kort paus i Dubai.

Flygplanet som kommer att användas av Emirates är det populära Boeing 777-300ER, som är i en treklassig konfiguration. Flygplanet erbjuder åtta privata sviter i First Class med skjutdörrar som sträcker sig från golv till tak samt en personlig minibar. I Business Class finns det 42 sätten som kan ställas om till liggande-läge och Economy Class erbjuder 304 rymliga sittplatser.

Passagerare som reser i First Class och Business Class får också tillgång till Arlandas Premium Lounge samt en kostnadsfri Chauffeur-drive service som ger transport till och från flygplatsen inom en radie av 70 km.

Liksom alla Emirates-flygningar kommer passagerare som reser på de två dagliga Arlanda-flygningarna att kunna dra nytta av den generösa bagagevikten på 50 kg i First Class, 40 kg i Business Class och upp till 35 kg i Economy Class.

Ombord kan passagerarna upptäcka Emirates underhållningssystem ice, som erbjuder över 3 500 kanaler med ljud- och videounderhållning, inklusive de senaste filmerna, TV-program, musik, ljudböcker och spel. Passagerarna kan njuta av Emirates berömda service från dess multinationella kabinpersonal, samt ett matutbud med regionalt inspirerade rätter och kostnadsfria drycker.

Den nya flygningen EK155 / EK156 kompletterar den nuvarande flygningen EK158 som avgår från Arlanda klockan 13:35 och anländer i Dubai 22:55. Returflyget EK157 avgår från Dubai klockan 08:10 och anländer till Arlanda 11:55. Inledningsvis kommer de utökade flygningarna att gälla under vintermånaderna.

För mer information vänligen se här.

Max Hansen, Spotlight PR. Telefon: 0720367004, E-mail: max.hansen@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2018 utnämndes Emirates till bästa interkontinentala flygbolag på Grand Travel Awards. Emirates flyger till 158 destinationer i 85 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 267 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 103 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 260 nya flygplan, till ett värde av mer än 106 miljarder US dollar.