Emirates introducerar flaggskeppet A380 till Bangalore

I takt med en allt större efterfrågan på resor, utökar nu Emirates flygningar med ikoniska A380. Från och med 30 oktober kommer flaggskeppet för första gången att användas mellan Dubai och Bagngalore. Emirates blir också det första flygbolaget att använda A380, världens största trafikflygplan, i reguljär passagerartrafik, på Bangalores internationella flygplats Kempegowda.

Bangalore blir den andra staden i Indien som får uppleva Emirates ikoniska flaggskepp. Sedan 2014 har resenärer på rutten Dubai-Mumbai kunnat njuta av upplevelsen i A380, men nu kommer kunder som reser till och från den sydindiska staden också att kunna njuta av flygbolagets signaturtjänster

De dagliga flygningarna med A380 kommer att gå som EK568/569 med treklass-konfiguration, där platser erbjuds i Economy-, Business- och First Class.

Den ökade användningen av Emirates flaggskepp A380, är en del av arbetet i att möta den allt högre efterfrågan på rutter som är populära bland globala resenärer. Med A380 ökar kapaciteten på en enda flygning med upp till 45 procent, jämfört med Boeing 777 som nu trafikerar Bangalore. Över 30 flygplatser på sex kontinenter trafikeras nu av Emirates A380-flygplan, och i takt med efterfrågan kommer fler A380 åter att sättas in i flygbolagets globala nätverk med över 130 destinationer.  .

Emirates A380 har länge varit en favorit bland reseentusiaster, bland annat för sitt extra benutrymme och komfort men även för att den är utrustad med branschens största skärmar och att kunderna kan njuta av flygbolagets omfattande urval av innehåll i det prisbelönta underhållningssystemet ice. Kunder som reser i premiumkabiner kan även ta del av flera signaturtjänster, såsom den populära loungen ombord, de breda och bekväma sätena i Business Class, samt de privata sviterna och duschspa i First Class.

Emirates inledde sin verksamhet i Indien 1985 med reguljärflyg till Mumbai och Delhi och har sedan 2006 betjänat kunder i Bangalore med sina prisbelönta tjänster.

Biljetter kan köpas på emirates.com, via Emirates försäljningskontor, resebyråer eller via resebyråer online.

Fannie Friberg, Spotlight
E-mail: fannie.friberg@spotlightcom.se

Historien om Emirates började 1985 när vi startade verksamheten med bara två flygplan. Idag flyger vi världens största flygplan, Airbus A380 och Boeing 777, och erbjuder våra kunder bekvämligheter med de senaste och mest effektiva wide-body maskinerna i skyn. Vi inspirerar resenärer runt om i världen med vårt växande nätverk av destinationer, vårt branschledande underhållningssystem ombord, mat med doft och smak av olika destinationer samt service i världsklass.