Emirates introducerar ny underhållningsfunktion ombord

Passagerare som reser med Emirates har nu tillgång till en ny funktion för underhållning ombord, som gör det möjligt att synka spellistor från Emirates app direkt till flygstolen. Som passagerare kan man därmed planera sin resa i förväg och maximera upplevelsen ombord.

Emirates har ett brett utbud av underhållning i sin app, med över 1 000 filmer – vilket är mer än något annat flygbolag. Totalt finns över 4 000 underhållningskanaler på 44 språk, inkluderat filmer, tv-serier, musik, podcasts och spel. I appen finns även möjlighet att boka flygningar, hotell och hyrbil samt se menyn och vinlistan ombord upp till en månad innan avgångsdatum.

Den nya funktionen som möjliggör att synka spellistor finns redan tillgänglig på över 100 Emirates Boeing 777-plan och kommer inom de närmsta månaderna att finnas tillgänglig på alla Emirates-flygningar.

Läs mer om Emirates nya underhållningsfunktion här.

Appen finns att ladda ned kostnadsfritt för iOS-och Android-enheter.

Alice Käck, Spotlight PR. Telefon: 073 610 2554, E-mail: alice.kack@spotlightpr.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 158 destinationer i 86 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 274 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 109 av branschens modernaste Airbus A380. Totalt har Emirates en order på 243 nya flygplan, till ett värde av mer än 95 miljarder US dollar.