Emirates kommer till Sverige för att rekrytera kabinpersonal

Emirates, världens största internationella flygbolag, kommer till Sverige i jakten på kandidater till sin multinationella kabinpersonal. Därför anordnar det Dubaibaserade flygbolaget en öppen rekryteringsdag i Stockholm den 30 juni på Sheraton Stockholm Hotel. Rekryteringsdagen pågår från klockan 09:00.

Emirates söker nu kabinpersonal för att fylla de nya positionerna som har öppnat som ett resultat av positiv tillväxt för flygbolaget, vilket inkluderar nya flyglinjer och flygplan.

Kandidater som vill inleda sina karriärer har möjligheten att besöka de öppna rekryteringsdagarna med en kopia av sitt CV, uppdaterat på engelska och ett nyligen taget fotografi. För att delta krävs ingen tidigare registrering. Även om det inte är obligatoriskt uppmuntras kandidaterna att fylla i en online-ansökan på Emirates Groups webbplats för jobbsökande innan de deltar i rekryteringsdagen.

För att vara aktuell måste ansökande uppfylla ett antal kriterier. Det inkluderar att de är minst 21 år och har en räckvidd med armarna på 212 cm när de står på tårna. För mer information om urvalsprocessen och krav, vänligen läs här: http://www.emiratesgroupcareers.com/cabin-crew/

Kandidater måste vara förberedda på att spendera en hel dag i urvalsprocessen om nödvändigt. De som blir nominerade blir informerade om nya datum för vidare utvärdering och intervjuer.

Kabinpersonalen erbjuds ett anställningspaket som inkluderar förmåner såsom skattefri inkomst, gratis delat boende av hög standard i Dubai, kostnadsfri transport till och från arbetet, läkar- och tandvårdsskydd samt exklusiva rabatter på shopping och fritidsaktiviteter i Dubai. Kabinpersonalen samt deras familj och vänner erbjuds även attraktiva reseförmåner. De många resmöjligheter som sträcker sig över Emirates växande globala nätverk på sex kontinenter anses vara särskilt fördelaktiga.

Emirates har funnits i Sverige sedan 2013 och kopplar samman passagerare till mer än 158 destinationer. Flygbolaget driver en linje mellan Stockholm och Dubai med en av de modernaste flygplansflottorna i världen.

Emirates flyger med 274 wide body-maskiner och är den största operatören av flygplanen Boeing 777 samt Airbus A380. Emirates erbjuder kandidater en enastående karriärmöjlighet, fördjupad utbildning samt en kulturell exponering genom att arbeta med ett internationellt team på över 135 nationaliteter.

Julia Holmvik, Spotlight PR. Telefon: 070-858 71 49, E-mail: julia.holmvik@spotlight.se

Emirates, ett av de snabbast växande flygbolagen i världen, har fått mer än 500 internationella priser och utmärkelser för hög kvalitet. 2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag av SkyTrax. Emirates flyger till 158 destinationer i 86 länder över sex kontinenter. Emirates flyger med 270 wide body-maskiner av typ Airbus och Boeing, inklusive 110 av branschens modernaste Airbus A380.