Emirates lanserar barnrabatt under Expo 2020

Flygbolaget Emirates har lanserat en kampanj på barnbiljetter till Dubai under Expo 2020. Kampanjen gäller fram till den 30 oktober och innebär att familjer som reser med barn i åldrarna två till elva år endast behöver betala 25 procent av vuxenpriset. Erbjudandet gäller alla biljetter i Business- och Economy Class för resor fram till den 31 mars 2022. Läs här för mer information.

Eftersom Dubai är värd för Expo 2020 vill Emirates locka gäster från hela världen – och i alla åldrar – till världsutställningen. Familjer som reser fyra i sällskapet står för drygt 30 procent av Dubais totala turism under vintern. Av alla bokningar som gjorts fram tills nu och avser resor fram till slutet av året har dessa bokningar ökat med 15 procent varje vecka. Därtill har mer än hälften av alla gäster som planerar att semestra i Dubai kommande månader besökt emiratet tidigare.

Expo Day Pass

Specialerbjudanden på barnbiljetter är inte de enda kampanjerna som Emirates erbjuder just nu. Kunder som flyger med bolaget och besöker Dubai mellan 1 oktober 2021 och 31 mars 2022 får ett gratis Expo Day Pass för varje flygbiljett som köps. Det gäller alla tur- och returbiljetter – till eller via Dubai.

Tjäna en flygmil i minuten

Emirates och flydubais lojalitetsprogram Emirates Skywards har tidigare lanserat det nya specialerbjudandet "Mile-A-Minute" där resenärer kan tjäna upp till 5 000 flygmil under en mellanlandning eller vistelse i Dubai. Kampanjen gäller alla flygbiljetter som köps fram till 31 mars 2022, för resor mellan 1 oktober 2021 och 31 mars 2022. Resenärer som flyger med Emirates har därmed möjlighet att tjäna en flygmil för varje minut som spenderas i Dubai mellan oktober 2021 och mars 2022. Befintliga och nya Emirates Skywards -medlemmar som registrerar sig före den 31 mars 2022 kan utnyttja erbjudandet på emirates.com.

My Emirates Pass – visa upp ditt boardingkort och ta del av flera erbjudanden

Under Expo 2020 kan Emirates-kunder även ta del av flera erbjudanden genom att visa upp sitt boardingkort. Det inkluderar gratis entré till Dubai Frame, en av stadens mest kända attraktioner som erbjuder panoramautsikt över hela Dubai. Dessutom får man tillgång till rabatter och förmåner på över 450 butiker, restauranger och sevärdheter i Förenade Arabemiraten. Mer information om erbjudandet finns på www.emirates.com/myemiratespass

Hälsa och välbefinnande: Emirates har infört omfattande säkerhetsåtgärder för att säkerställa passagerarnas hälsa. Flygbolaget har utvecklat sin kontaktlösa teknik och gett resenärer fler möjligheter att använda IATA Travel Pass

Reseförsäkring: Emirates tar initiativ för bättre kundvård och erbjuder generösa bokningspolicyer samt ett förlängt försäkringsskydd. Flygbolaget hjälper även resenärer att behålla sina Miles och Tier Status.

Resenärer uppmanas vara informerade om de senaste reserestriktionerna i sitt hemland och se till att de uppfyller resekraven för deras slutdestination. För mer information om inresekraven för Dubai, besök: https://www.emirates.com/english/help/covid-19/dubai-travel-requirements/

Johan Forsberg, Spotlight PR
E-mail: johan.forsberg@spotlightpr.se

Berättelsen om Emirates började 1985 när vi startade verksamhet med bara två flygplan. Idag flyger vi världens största flottor, Airbus A380 och Boeing 777, och erbjuder våra kunder bekvämligheter med de senaste och mest effektiva wide-body maskiner i himlen.

Vi inspirerar resenärer runt om i världen med vårt växande nätverk av destinationer över hela världen, branschledande flygunderhållning, regionalt inspirerad mat och service i världsklass.